PilotRC Extra 300, Freestyle

Started by Speedbird, 2013-11-24, 16:41:03

Previous topic - Next topic

Lonsan

La de swinge la la la la laa :-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Speedbird

#16
quote:
Originally posted by Lonsan

La de swinge la la la la laa :-)

[:D]



[:D]



[:D]
 

Speedbird

#17
ett paket till freestyle kärran dök upp idag...
Image Insert:

86.02 KB
en massa märkliga tecken på lådan...
vad kan nu detta vara... [:D]

/Perra
 

Speedbird

#18
bra kylning är ju viktigt har jag hört... [:)]
Image Insert:

83.59 KB


/Perra
 

Paul

Jag gissar på en Kinesisk motor....[^]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Speedbird

[:D]

[:D]

[:D]

det blev en tysk motor till denna [:p]
Image Insert:

85.58 KB

i princip en kopia av mäster Klings freestyle setup [8D]
så draget lär ju räcka till [:D]

/Perra
 

Par A

Ujujuj..
Jädra vilken stor bensinmotor du ska ha i den med en Hacker Q80 som startmotor...[:D]
//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Lonsan

Det är inte mycket som är tyskt med den motorn.
Väl tilltaget reglage. Skulle egentligen fråga varför men just i Q80 fallet är det bättre att säga \"därför\"...
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

Kan du förklara hur kyluften ska strömma eller ska den bara fritt härja runt.
Ska det kyla hela drivlinan ?
/lol

Speedbird

quote:
Originally posted by Lonsan

Det är inte mycket som är tyskt med den motorn.
Väl tilltaget reglage. Skulle egentligen fråga varför men just i Q80 fallet är det bättre att säga \"därför\"...



jag trodde att Hacker är ett tyskt företag ?

att sedan i princip allt mer eller mindre tillverkas i Kina idag är väll välkänt...
det är ingen HK motor i alla fall... [:I]

/Perra
 

Speedbird

#25
quote:
Originally posted by Aeroparts

Kan du förklara hur kyluften ska strömma eller ska den bara fritt härja runt.
Ska det kyla hela drivlinan ?
/lol



Reglaget ska placeras i canister tunneln för bra kylning,
och ett rör kommer att leda luft hyfsat rakt från de framåtpekande \"gälarna\" på
motorkåpans undersida till reglaget,

motorn får nog tillräckligt med friskluft där den sitter...
men jag ska ändå fixa lite baffling så luften trycks igenom och precis runt motorn och inte smiter iväg vid sidan om... [:D]  

/Perra
 

Speedbird

quote:
Originally posted by Lonsan

Väl tilltaget reglage.

tja... jag tänkte att det är bättre med ett väl tilltaget reglage än ett på gränsen,
man vill ju inte ha motorstopp på grund av t ex övertemp...
eller hur Pontus [;)]
och om det orkar med Klings flygstil ! [8D] så ska det inte behöva ha några problem över huvud taget i min kärra ! [:I]
så resonerade jag vid valet av reglage...  





quote:
Originally posted by Lonsan
Skulle egentligen fråga varför men just i Q80 fallet är det bättre att säga \"därför\"...

kan du utveckla detta lite mera ? [:)]


/Perra


 

Speedbird

quote:
Originally posted by Par A

Ujujuj..
Jädra vilken stor bensinmotor du ska ha i den med en Hacker Q80 som startmotor...[:D]
//Pär



[:D] [:D]

typ ZDZ-420cc... [:I]

[8D]
 

Mikael_Ingemarson

#28
quote:
Originally posted by Speedbird

quote:
Originally posted by Par A

Ujujuj..
J�dra vilken stor bensinmotor du ska ha i den med en Hacker Q80 som startmotor...[:D]
//P�r



[:D] [:D]

typ ZDZ-420cc... [:I]



[8D]



Ja eller kanske ännu hellre den nya ZDZ500B4-J som är på gång.[}:)]

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW d�mpare
M�ller Propellrar

Par A


Hacker+ZDZ= För kraft och tillförlitlighet [:D]

Skämt åsido så tycker jag du är helt inne på rätt väg med att välja en elsetup till din Freestylemaskin.
Finns många fördelar där.

Är det samma setup som Kling lär det bli åka av, det har vi sett bevis på.

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ