Extra 300L från CA-models PREMIÄRFLUGEN!

Started by frasrobert, 2007-08-04, 18:52:58

Previous topic - Next topic

frasrobert

Äntligen!
Var idag upp på fältet och premiärflög min Extra. Ångesten innan denna premärtur var över var helt klart enorm. Tummen skakade som en kolibrivinge direkt efter start och jag hade uppenbara problem att få den att sluta. Men efter några klick på skev/höjd, en rundflygning för att få den att gå rakt i planflykt, så insåg jag ganska snart att denna modell är otroligt följsam. Efter att ha pustat efter detta pass så gjorde jag 4 till innan jag åkte hem och öppnade en öl för att fira segern. Kent guidade mig genom ett pass i Basic-programmet också. Skitkul!!
Den flyger enormt fint och i inverterat läge behövs knappt nån stöttning. Den har dock en tendens att flyta ut något helt kolossalt i ladningarna men jag tror det beror på att den inte vara vara på backen utan flygas kontinuerligt.. haha!! Motorn drar fint i vertikalerna och brummar sååå gott!!
Vad mer kan jag säga förutom att jag är supernöjd och verkligen ser fram emot att få komma igång med tävlandet.

Vi syns i Karlskrona!!

Fräs Robert



Fräs
Fräs
Hemmaklubb: //www.modellflyg.se
Min Tyska klubb: //www.mbc-aurich.de

imacse_peter

Alltid roligt med lyckade premiärer[:D]
Själv fick jag också några flygningar med min Yak idag efter närmare en månads uppehåll.

Och jag instämmer, vi ses i Karlskrona !

____________
Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Kent

Det såg mycket bra ut Fräs. Din Extra 300L är perfekt för Aresti. Nu är det bara upploppet kvar [:D].

Barry
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767