Krill Extra 330LX 37%

Started by Niilo, 2015-09-29, 16:18:51

Previous topic - Next topic

yak55sp

//Ulf S
KRILL YAK 55 M ZDZ 180 RV
KRILL xxxxxxxxx
Futaba T18

Niilo

Jodå! Om allt fungerar har jag den i morgon (söndag) kl 20.30!!! (Anländer på lastbil med båten från Polen!) :P
 

Niilo

Så sket det sig igen! Betalningen var det bråttom med - sen är det inte så noga, verkar det som! Vet inte när den kommer och vem som strular! Börjar bli lite jobbigt! :( >:(
 

Niilo

Ja, då är det dags igen! :o I morgon, lördag, skall den anlända enligt uppgift från leverantören! ::) Återkommer! 8)
 

Par A


Vi håller tummarna .... :P

//Pär
Pär Axelsson
Futaba 18MZ

Niilo

Så kom den i allafall! Färjan anlände 10.40 och 30 min senare hade jag kärran hemma! Den ser fin ut, men kommer att ligga i malpåse till min DG 600 är klar. Tror att jag kommer igång med Extran efter jul om jag nu kan lugna mig tills dess!! 8)
 

paho

Snyggt färgschema, grattis. Hade det varit jag skulle jag inte kunnat hålla mig till jul
/Patric

Niilo

Lite vikter för den som är intresserad!

Komplett kropp    7250 gr
H vinge               1650 gr
V vinge               1650 gr
H stabbe               350 gr
V stabbe               350 gr
Tot                   11250 gr

Tillkommer: Motor, krökar, canistrar, tank o propeller.
                  Elektronik, ackar, linkar o div mont mtl.

Slutvikten pekar på vad Krill uppger, ca 17 kg! Beror ju en del på vilken utrustning jag väljer!
 

Mikael_Ingemarson

Hej Nilo
Nu blev jag nyfiken.
Vad ingår i komplett kropp?

Niilo

Kropp, noskåpa, huv, sidroder, tankhållare, ving- o stabrör, spinner, landställ, hjul, hjulkåpor och sporrställ.
Det var nog allt bortsett från plattan med utfrästa roderhorn som också hängde med! ;D
 

Paul

Hej Nilo, nu blev jag också nyfiken, har länge undrat om trä eller composite är lättast, vägde en Hangar 9 Sukhoi kropp utan några tillbehör, 3282 gram, vad väger din flygplans kropp med endast motordomen på plats?
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Niilo

Extrans kropp väger 3 675 gr utan motorkåpa och huv. Generellt tror jag att komposite blir tyngre än trä, men det är svårt att jämföra olika konstruktioner eftersom den totala kroppsytan sällan är densamma!
Huruvida det är eftersträvansvärt med låg vingbelastning vid ren aerobaticflygning och kanske över 1 hk/kg i motorkraft kan alltid diskuteras! Finns alltid för- och nackdelar med det mesta! ???
 

Paul

Tack Nilo, för att du vägde..... Vet att det är svårt att jämföra, vikterna skiljer sig inte så mycket på dessa flygplanskroppar dock, storleksmässigt betraktas dem bägge som 3 meters flygplan, även om den ena säkert kan vara större än den andra, jag fick nog ändå svar på frågan, att trä förmodligen är lite lättare än composite.
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

Kunde ej låta bli.....
En komplett vingdel till Hangar9 Su 26 3,1m med servon, linkage och kablar väger 1750 gram.
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Niilo

Skulle tro att Extrans vinge hamnar på ca 1850 gr vilket i sig inte är speciellt tungt! 8)