Pilot till Extra 330 SC

Started by paho, 2015-12-29, 18:04:46

Previous topic - Next topic

paho

Ja, då har man fått en ny pilot att ta hand om...

Har ni förslag på vilka färger man kan använda så att det blir så realistiskt som möjligt så vore jag tacksam.
Och Ja, jag har fått tag i den från Levenstamska residensen

/Patric
/Patric

paho

Det kommer att bli en del modellerande först, har köpt på mig en tub med cement liknande den jag hade till andra piloten.

Tror att det kan bli bra, behöver snygga till öronen lite och se till att jag ser lite yngre ut...

/Patric
/Patric

Rikard Levenstam

Tja, finns ju två sätt att få en pilot modell att likna originalet...  Hur ska du föryngra dig   :-\

/Rikard



paho

Fint sandpapper så rynkorna försvinner + att jag tänkte måla piloten utan det gråa håret...

MVH
Patric Holmström

/Patric

Paul

Använd peeling, känns ej lämpligt att slipa med sandpapper på din hud i ansiktet ;D

Peeling är en kosmetisk behandling som tar bort döda hudceller och avlagringar, dessutom gör den att de övriga produkterna man använder bättre kommer till sin rätt. Om man peelar huden innan man använder brun utan sol-produkter får man en mer hållbar effekt och en jämnare färg.[1]

Mekanisk peeling är avsedd för normal- eller fet hud. Den innehåller små korn, till exempel från mandelkärnor, som slipar huden.

En enzymatisk peeling används för torr och känslig hud. Den innehåller inga korn och tar inte bort de döda hudcellerna, utan löser upp dem.
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

paho

Tack Pålle, vad skulle vi göra utan dig?

MVH
Patric Holmström

/Patric

Paul

Tack Paho, alltid lika glad när jag kan hjälpa till..... :-* :-* :-*
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

paho

Ja, då börjar öronen och näsan ta form, ska bara till att putsa lite...

Har även börjat det mödosamma arbetet med att slipa den slät. Börjar grovt och ska ned till 600-papper tänkte jag.
/Patric

paho

Tänkte lägga upp några bilder men nu när jag tittar på dem liknar de som jag redan har lagt upp
/Patric

paho

Kommer med bilder när jag har börjat måla den, nu är den bara slät. Runt 20 skulle jag säga ;-)
/Patric

Rikard Levenstam

Hej Patric,

Hur går det med målandet?

/Rikard



paho

Jag har slipat lite för mycket så det har blivit några nya lager spackel. Den ligger på tork tills imorgon då jag ska slipa lite till, sen blir det målning...

MVH
Patric Holmström

/Patric

paho

Ja, då har man kommit lite längre...

Var först tvungen till att spackla det jag råkade slipa bort  :(
Nu är jag igång igen  :P 8)
/Patric