3D Hobbyshop Edge 540 Demonstrator 106"

Started by Edge540, 2016-12-11, 15:39:00

Previous topic - Next topic

Edge540

Ikväll har vi monterat Emcotec, batterier och mottagare. Kablar och antenner är inte fixerat än.  :)

Edge540

Roderhornet till sidrodret är limmat!!  :)

Edge540

Planen för ikväll är att koppla vajerlinkaget till sidrodret. Men först blir det lite inomhusflyg!!  :)

paho

Snyggt, det är ju bra väder. Ska ni inte ut och flyga imorgon istället? . Bygg ikväll och flyg imorgon. 😊😊

MVH
Patric Holmström

/Patric

Edge540

Hej! Jo, vi ska flyga imorgon. Vi ska gästa Gotlands Modellaviatörer!  :)
Sen fortsätter vi nog bygga på kvällen!! :)

Edge540

Sidroderlinkaget är helt klart nu!!  :)

Edge540

Ikväll har vi limmat roderhornen till höjdrodren, med Hysol.  :)


Edge540



Kvällen fortsätter med odling av chili, att krydda maten med på årets IMAC-tävlingar.
Sorterna vi valt att odla är, Carolina Reaper, Bhutlah Brown och Cayenne Long Slim.  :)

Edge540

Nu börjar vi med vänster vinge. Perra fixerar klädseln vid hålen för servona. Jag har monterat servoarmar från Secraft och konstaterat att båda servona går lika.  :)

Edge540

Nu har jag matchat servona till höger skevroder på Demonstratorn. Centrumläge och fulla utslag. Det var oerhört enkelt. Emcotec mini RV 5 Magic är oerhört enkel att programmera.  :)

Edge540

Nu har jag monterat mina racingvingspetsar!! Bra ifall det blir Red Bull airrace!  8)

Edge540

Perra Dyplin​​ löder kontakter till skevrodren. Vi har valt att använda Multiplex kontakter.  :)

Edge540

Piloten är på plats. Och fästen där vingarnas Multiplexkontakter ska monteras.  :)

Edge540

Idag har jag fått hem batterier till Demonstratorn  :)

Edge540

Perra löder kablage till vingarna