Extreme Flight Yak 54, 91"

Started by Edge540, 2016-12-11, 16:01:50

Previous topic - Next topic

Edge540


Edge540

5 flygningar med Yaken idag. 3 kompletta sekvenser Advanced.
Den flyger väldigt bra. Enormt med dragkraft, och batterikapacitet så att det räcker och finns en säkerhetsmarginal.
Film på de två första flygningarna finns och kommer att laddas upp på youtube. Film på första flygningen ligger ute på min Facebook.  :)

Speedbird

Film time  :) :) :)

Premiären :D


andra flygningen :) 


den flyger mycket rent och gott om kraft :)
10000mAh ger flygtid för 2 sekvenser Advanced med god reserv

/Perra 

 

Matilda_J

jag tackar för en mycket bra video.
Med vänliga hälsninagr

paho

Håller med, kul med video. Ska försöka få lite film nästa gång jag är ute och flyger, kanske till helgen 😈😈😊

MVH
Patric Holmström

/Patric

Edge540

Kul att ni gillar filmerna.  :)
Ska du vara med och tävla i år Matilda J?  :)

Edge540

#96
Yaken har inte flugit sen 2018, eftersom jag flyttat över elektroniken till min Laser.
Men, nu är det tänkt att Perra Dyplin ska låna modellen. Så vi har börjat installera hans elektronik.


Tyvärr kan jag inte ladda upp bilder. Jag har tydligen fel filformat i telefonen.

Speedbird

Testar att lägga upp en bild från bygget ikväll  :)
 

Edge540

Båda stabbhalvorna helt klara!

Speedbird

Bygget går framåt  :)
 

Edge540

Vi har haft ett flertal trevliga byggpass den här helgen! Bland annat så har vi återmonterat mycket elektronik i Yaken.

Edge540

Esc återmonterat!

Edge540

Yaken är flygklar! Därmed är Perra och Yaken klara för IMAC-säsongen 2020! Simulatorträningen av sekvensen är påbörjad. Provflygning av Yaken gör vi när vädret är lite mer behagligt.  :)

Edge540

Vi har bytt ut Emcotecens strömbrytare till en Gas Cap Switch, för enkelt och smidigt handhavande! Provflygning är nära förestående.  :)

Edge540

Vi såg en lucka i regnet, så vi passade på!
Perra har provflugit Yaken! Och även känt lite på årets sekvens.
Så nu har han en flygklar och intrimmad IMAC-modell.
Sen passade jag på att flyga några unlimitedsekvenser med Yaken!