Författare Ämne: Mitt YGE 200 brann upp.  (läst 1142 gånger)

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 106
    • Visa profil
SV: Mitt YGE 200 brann upp.
« Svar #15 skrivet: 2017-07-20, 21:54:08 »
Kondingar...inte kodningar (dessa automat-felstavnings-funktioner...)
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad paho

  • Advanced
  • ****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
SV: Mitt YGE 200 brann upp.
« Svar #16 skrivet: 2017-07-21, 20:34:36 »
Jag började undra, konstigt att behöva koda om för att få rätt ström... du som är den som kan mest om ström i flygplan hade kunnat lura de flesta här [emoji6]

MVH
Patric Holmström

/Patric

Utloggad HansE

  • Basic
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Mitt YGE 200 brann upp.
« Svar #17 skrivet: 2018-06-30, 18:48:39 »
Gammal tråd med lite update,
Först av allt: tack för alla tips.
Kärran äntligen premiärad med Hacker/Spin220. Funkar fint med 28gr timing. Lite seg acceleration dock med 2.5s.. Hur snabb acceleration törs man ställa in.? Lite svårt med 3D nu ha ha.
/Hans


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 106
    • Visa profil
SV: Mitt YGE 200 brann upp.
« Svar #18 skrivet: 2018-07-02, 18:26:37 »
Hej

Närmast omöjlig fråga att besvara då både proppens vikt, batterierna styrka och kapacitet samt reglagets tolerans och förmåga att hantera spänningsfall spelar in.
Mitt råd är att ställa ner till en ganska kort tid och sedan använda radiostyrningens funktioner för att testa ut vad som funkar. På en del radiostyrningar kan man justera ”delay” eller servofart individuellt för varje riktning. På min Multiplex är det gjort som standard att endast pådraget blir fördröjt, nedtrottling är direkt utan fördröjning.

Om du har funktion med delay och dessutom möjlighet att mäta strömmen så kan du ju testa med gradvis kortare ramp och samtidigt se hur mycket ström det går åt.
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad HansE

  • Basic
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
SV: Mitt YGE 200 brann upp.
« Svar #19 skrivet: 2018-07-02, 21:05:55 »
Tack för svar.
Tänker också att man kan ställa ner till 1-1.5s vilket motsvarar en blöt 2-taktare. Helt flygbart. En kärra som väger 13 kg behöver inte heller instant response. (10 år gammal konstruktion skulle sluta i balsaregn då).
/Hans


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro