Författare Ämne: 2x 4-takt 2018!  (läst 6396 gånger)

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 141
    • Visa profil
SV: 2x 4-takt 2018!
« Svar #105 skrivet: 2018-05-03, 22:22:09 »
Allt för rik på högnålen. Nu går motorn. Så in h. 5000 rpm med en 3b 28x14.
Kanske inte verkar så mycket för er 2t drivers.
Mätte en DA120 ikväll också. Nästan 6000 rpm men med 29x10 2-bladig.
Känns som att det blir både mer fart o drag med min FM140 då. Men nåt ska man väl få för de extra kubiken och hela 2 kg högre vikt! (DA 120 är ju otroligt lätt)
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 141
    • Visa profil
SV: 2x 4-takt 2018!
« Svar #106 skrivet: 2018-05-07, 18:56:07 »
Miljötank för att få med mer soppa också
Sporrställ trasigt
Landställ delaminerat i övre böj
Framtungt konstaterar jag
Läckage mellan kanister o flexslang
Ja, det vanliga.
« Senast ändrad: 2018-05-07, 18:59:48 av Lonsan »
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 141
    • Visa profil
SV: 2x 4-takt 2018!
« Svar #107 skrivet: 2018-05-09, 23:35:03 »
Förstyvat hemmabakade stället och även gjort det 2-delat.
CARF original höll bara 12 landningar.
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 141
    • Visa profil
SV: 2x 4-takt 2018!
« Svar #108 skrivet: 2018-05-16, 21:02:55 »
Funkade :-)
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 141
    • Visa profil
SV: 2x 4-takt 2018!
« Svar #109 skrivet: 2018-05-19, 17:55:40 »
Ähh...inte färdigbyggd än.
Var tvungen att uppdatera sporrställ med ledad infästning av styrpinne, blev nu också bytbar.
Ja kolfjädern är nygjuten också, kortare, tjockare och med större radier.
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 141
    • Visa profil
SV: 2x 4-takt 2018!
« Svar #110 skrivet: 2018-05-20, 15:57:08 »
Eh...miljötank...har inte lyckats hitta schemat för hur den ska kopplas för att bli miljö men jag är mest ute efter den extra volymen och att kunna se den genom canopy för att kolla att det är fulltankat.
Koppling:
Tankar huvudtanken, när den är full rinner det över till lilltankens clunk. Lilltanken är luftad högt bak och har en högt gående slang framåt som till sist dyker ner o kommer ut i nederkant firewall.
Blir det bra?

Tycker det är svårt med slang o rörtänkande. Elektroner rinner inte omkring av sig själv o läcker ut hur som helst...
« Senast ändrad: 2018-05-20, 16:04:54 av Lonsan »
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad Mikael_Ingemarson

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 961
    • Visa profil
SV: 2x 4-takt 2018!
« Svar #111 skrivet: 2018-05-20, 20:52:49 »
I miljötanken är det tänkt att avluftningen skall sitta mitt i tanken i höjdled.
Så att det aldrig kan ligga soppa vis skvallerröret oavsett om man flyger rättvänt eller inverterat.


Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 141
    • Visa profil
SV: 2x 4-takt 2018!
« Svar #112 skrivet: 2018-05-21, 14:01:58 »
Då blev min tank bara en extratank...men en ganska krånglig omväg för spill så snart de första 250 ml är uppdruckna.
4-takt :-)
2-takt :-(