Overkill för söndagsflygare

Started by Lager, 2012-11-15, 22:58:24

Previous topic - Next topic

Lonsan

Jajemensan :-)
Säg till om du vill testa 27x14 3b :-)

Max 300 tecken, 272 återstår

Johan

Måste ju passa på att ge en komplimang till detta mycket fina bygge! Som många har noterat tidigare så har Krill verkligen fått till linjerna. Grymt avis på din motor Lager[:p] Synd att de skall vara så satans dyra bara...

//Johan Å
//Johan

Niilo

#272
Nu har jag äntligen vägt min Krill Extra 330SC 35% och den väger 13 350 gr otankad!
 

Lonsan

Vad har du för motor Niilo?
Max 300 tecken, 272 återstår

Niilo

Jag kör med en DLE 111 och 28x10 tvåbladig Mejzlik.
 

Lager

Johan,
Tack, sånt är alltid kul att höra.

Niilo,
Tack för info om vikten. Intressant att jämföra.
Ca 1 kg skillnad då. Skiljer nog ca 1 kg på motorerna och din extra canister motsvarar kanske rumpblyet i min kärra.
Har du tvingats blya nosen något med tanke på att DLE 111 är så lätt (2,6 kg, inkl tändsys, om jag uppfattat det rätt).

F ö, var är byggtråden med alla bilder? :-p

/Jonny
 

Rikard Levenstam

Hej,
Min Extra med 3W 110 samt pipor har 176g vikt på motoraxeln  (white rose)
Jag skulle antagligen kunna flytta fram ackar istället för nosvikt...
Ska försöka väga så jag kan jämföra med er andra :-)

/Rikard



Niilo

Nej, jag har inte behövt justera tp. Den hamnade mycket nära den ideala direkt. Har gjort diverse test bl a enligt gurun Goldsmith! Hur bra den ligger kommer att visas när jag börjar träna på Sportsman 2014!
Någon byggtråd blev det inte vid färdigställandet av min Extra 330SC 35%. Men mycket bilder har jag givetvis.
 

Lonsan

Quote from: Lager on 2012-12-21,  19:24:53
Image Insert:

<font size=\"1\"> 78.44 KB</font id=\"size1\">
Oj oj...här händer det saker. Ett helt servo monterat!
Kommer vara klar lagom till säsongen 2018.

Hur gör ni andra med servokontakt till höjdroderservo? Behåller original, eller byter till MPX eller något annat?

/Jonny

2018 närmar sig, är kärran i drift och influgen?
Max 300 tecken, 272 återstår

Lager

Hej Lonsan,
Kärran har tyvärr inte varit så mycket i luften och är inte fullt influgen ännu.
Kommer nog bli till salu, men har inte bestämt mig.
 

Lonsan

Så tråkigt då.
Meeen, varför inte ta nya tag och prova att vara med o tävla vid nåt tillfälle i år?
Tänk va nice med 3 st 4-taktare på samma tävling 8)
O det där med inte influgen...strunt i det, du kommer inte att hitta fram till perfektion på egen hand.
Det är genom tävlandet och de medtävlande som man utvecklas och får de rätta råden och tipsen.
Max 300 tecken, 272 återstår