IMAC-cupen i Strängnäs 4-5/8 2018

Started by Gasman, 2018-04-26, 14:28:46

Previous topic - Next topic

Gasman

Välkomna till Strängnäs den 4-5 augusti 2018. Vår ansökan till TS om högre flyghöjder och vikter är inlämnad och behandlas just nu. Förhoppningsvis får vi ett positivt besked innan semestrarna så att vi kan genomföra tävlingen som planerat.
Detta är vår tredje IMAC-tävling vi arrangerar så vi räknar oss fortfarande som rookies. Vid anmälan är det därför ytterst viktigt att ni anger vilka klasser ni kan döma i. Vi vet det nämligen inte det annat än i några fåtal fall vilket gör det svårt för oss planera flygningarna.
I år kommer vi att försöka få till en tajtare flightline så att vi kan nyttja tiden bättre. När en pilot landar ska nästa pilot vara färdig för take off.

Varmt välkomna!
Mange 'Gasman' Bernroth
//Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

Gasman

Jag har just fått besked om att Strängnäs Modellflygare av Transportstyrelsen har godkänts som "modellflygförening" och får bedriva modellflygverksamhet på Näsbyholms Modellflygfält efter de egna reglerna. Detta innebär att vi kan flyga med modeller oavsett vikt (särskilda regler gäller dock för vikter >25 kg) upp till en höjd av hela 600 meter. Aviserad deltävling i IMAC 4-5 augusti kommer därför att genomföras som planerat.

Varmt välkomna med era anmälningar!

//Mange Gasman Bernroth
//Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

Gasman

Länsstyrelsen i Södermanland har precis utökat eldningsförbudet till att även omfatta grillar på egen och arrenderad mark. Vår grill kommer därför vid tävlingen att ersättas av kokplattor och stekpannor(!) Det borde inte vara något problem att fixa såväl hamburgare som stekkorv på detta sätt.
//Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

Gasman

Och nu har det regnat så pass mycket så att det totala eldningsförbudet har upphört och vi avser att köra med vår ordinarie grill på gamla littorinahavets sjöbotten!
Varmt (!) välkomna till Strängnäs!
//Mange
//Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

paho

Quote from: Gasman on 2018-08-03,  09:07:21
Bifogar preliminärt tidsschema och startlistor inför helgens tävling i Strängnäs.

UPPDATERAT: Rockad i programmet på söndagen så att alla får börja med det okända!
Hej,

Jag ser inte mitt namn i startlistan men jag finns i domarelistan. Har jag missat något?

MVH
Patric Holmström

/Patric

Gasman

Startlistor med preliminärt tidsschema inför helgens tävling.
UPPDATERAD!
-Anders och Patrik saknades i Intermediate (Excel-råttan hade käkat upp de två raderna!)
-Urban dömer istället för Anders i Advanced på lördagen eftersom Anders flyger i efterföljande Freestyle.
-Rockad i programmet på söndagen! Okända flygs först för att inte krångla till det för Intermediate och Advanced.
//Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

Gasman

Quote from: paho on 2018-08-03,  09:55:08
Quote from: Gasman on 2018-08-03,  09:07:21
Bifogar preliminärt tidsschema och startlistor inför helgens tävling i Strängnäs.

UPPDATERAT: Rockad i programmet på söndagen så att alla får börja med det okända!
Hej,

Jag ser inte mitt namn i startlistan men jag finns i domarelistan. Har jag missat något?

MVH
Patric Holmström

Inte du, men jag :'(! Du och Anders ramlade bort i Intermediate. Tillrättat nu!
//Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

Gasman

Vi försöker köra briefingen på lördag redan 08:30 så kan vi vara i luften till kl 09:00 (vi har lovat våra fältgrannar att inte flyga med förbränningsmotorer före 09:00). Då sparar vi en halvtimme som kan bli värdefull om vi skulle råka ut för någon lokal skur!
//Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

paho

Quote from: Gasman on 2018-08-03,  15:40:19
Startlistor med preliminärt tidsschema inför helgens tävling.
UPPDATERAD!
-Anders och Patrik saknades i Intermediate (Excel-råttan hade käkat upp de två raderna!)
-Urban dömer istället för Anders i Advanced på lördagen eftersom Anders flyger i efterföljande Freestyle.
-Rockad i programmet på söndagen! Okända flygs först för att inte krångla till det för Intermediate och Advanced.
Topp, planet är på plats. Jag kommer imorgon. Som vanligt händer saker när det kommer till tävling, lånad bil fredag och söndag, lördag blir det MC till Strängnäs...

MVH
Patric Holmström

/Patric

paho

Tack Strängnäs modellflygare för ett kanonbra arrangemang. Det är alltid trevligt att komma till er

MVH
Patric Holmström

/Patric

Gasman

Tack själv!

Det är en jäkla massa jobb att arrangera en tävling och när tävlingen är till ända går luften bara ur en. Men klubbens medlemmar ställer mangrant upp. Och i år fick vi även värdefull assistans från några grannklubbar genom Stefan Håkannson från Södertälje och Kalle Ståhl från Arboga. Detta var vår tredje tävling och vi börjar väl bli lite torra bakom öronen nu. I vart fall gör vi inte om de misstag vi gjort tidigare vilket bådar gott. Till nästa gång ska vi få till en bättre ljudanläggning till Freestylen där förhoppningsvis båda kanalerna går ut i PA:t.

Ett stort tack till alla ni tävlande med tillhörande crew som kom och tävlade hos oss! Utan er vore ju våra insatser helt meningslösa. Varmt välkomna åter nästa år!
//Mange

Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

Lonsan

Snyggt jobbat, bra planerat och parerat. Kommer gärna till Strängnäs nästa säsong också.
Max 300 tecken, 272 återstår

Mikael_Ingemarson

Hej och tack för en trevlig tävling.
Här kommer lite miljöbilder och naturligtvis pristagarna.


Mikael_Ingemarson

Basic
1. Albin Larsson
2. Joakim Johansson
3. David Johansson

Mikael_Ingemarson

Sportsman
1. Svante Claesson
2. Melvin Klasson
3. Jesper Sjögren