Vad händer 2019?

Started by Gullberg, 2019-01-06, 16:18:49

Previous topic - Next topic

Gullberg

Hej,

Jag försöker som ni kanske har sett att få igång lite aktivitet på detta Forum (klaga inte på andra, bidra lite själv....)
Jag som inte ens tävlar själv men som har ett grundmurat intresse för denna del av modellflyget sedan starten 2006 är naturligtvis nyfiken över vad som kommer att hända 2019 och slänger därför ur mig lite frågor som förhoppningsvis kan skapa lite aktivitet här.  :)

- Får vi se lite mer 4 cylindrigt 2019? Ingmarsson.....
- Får vi se Felix Scander igen i IMAC 2019? Vilken fight det skulle kunna bli i Unlimited med Olle, Robert och Felix...
- Får vi se Pär A igen i IMAC 2019? Där är mycket nyinvesteringar i källaren i Småland....
- Får Svartén sin Krill Extra 330LX klar till säsongen 2019?
- Kommer Claesson junior att ta upp kampen med senior i Intermidiate 2019?
- Har Kent fått ordning på tändsystemet till motorn inför 2019?
- .....

Detta är bara en del av frågorna och nyfikenheten på svaren stor.... ;)

// Gullberg
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Lonsan

Ha!

-Det blir i alla fall 5-cylindrigt i nån tävling.
-?
-?
-?
-Claesson junior verkar drabbad av 13-19 hormoner och är väldigt oberäknelig...glad om han fortsätter alls, hmm.
-Kent behöver en elmotor
Max 300 tecken, 272 återstår

paho

Det blir nog ett händelserikt år med mycket taktik, 2020 är det EM och året efter VM. Alla tänker nog till en extra gång innan man börjar jaga poäng... Sen hoppas jag att vi får många trevliga tävlingar under året. Det ska också anordnas en domarkurs hoppas vi på. Det var ett tag sen vi hade en sådan så det är verkligen dags, det har kommit lite nya regler och uppdateringar som är bra att ha koll på. Får vi till det så kommer IMAC även bli mer digitala, mer om det senare, förhoppningsvis kan vi presentera det under domarkursen. Cliffhanger..

MVH
Patric Holmström

/Patric

Gullberg

Jag försökte som sagt skapa lite aktivitet här på Forumet och efter 5 dagar kan man ju konstatera att det gick sådär..... ???
Två svar men inte mycket dialog.

Slänger ur mig några fler frågor:
- Kommer Olle med något nytt plan inför 2019?
- Robert E, blir det Hangar 9 Sukhoi'en även 2019?
- Hur har det gått för Per E med Extran o den fina 4 cylindriga ZDZ'an?

// Gullberg
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Lonsan

-Kommer Jonny G att börja tävla i år?
-Blir det återfall för Ulf Svensson i år?
- dito Peter Schmidt?
Max 300 tecken, 272 återstår