Sölvesborg 25-26 maj

Started by Guzzten, 2019-05-20, 18:53:06

Previous topic - Next topic

Guzzten

Ni är hjärtligt välkomna allihop.

Hur många av er kommer med husvagn? 2, 6 eller 16? Vi måste planera om lite på parkeringen, då bonden vi ville låna en plätt av är tjurig. Så det vore bra om jag får veta.

Tack

Anders
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Edge540

Hej
1st husvagn här. Inget förtält.
Mvh Isabelle

Lonsan

+ en husvagn
Noterade att jag glömt betala den biten i förskott.
På väg nu :-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Mikael_Ingemarson

Hej
Jag kommer med endast bil, sover på annat ställe.

Lars Bexander

Jag kommer med husbil
Lars Bexander

Lars Bexander

Jag kommer inte, pga sjukdom.

Lars bexander

Lonsan

#6
Svante och jag ställer också in. Svante har precis haft feber och är fortfarande genomförkyld.
Max 300 tecken, 272 återstår

Mikael_Ingemarson


På grund av skicket på Sölvesborgs modellflygfält, så har IMAC styrgrupp tillsammans med anmälda piloter och Sölvesborgs MFK,
beslutat att flytta helgens IMAC tävling till Vankiva fältet i Hässleholm.

Vi börjar tävlingen kl 08.30 med briefing och första start är sedan planerad till kl 09.00. Eftersom väderprognosen för söndagen indikerar på regn under förmiddagen,
så kommer vi att försöka att flyga så många kända omgångar som möjligt under lördagen. Beroende på några återbud, så är vi endast 13 deltagare,
så blir det förmodligen endast okända program tillsammans med en omgång Freestyle, som kommer att flygas under söndagen.

Hässleholms MFK nya fält är placerat strax nordväst om korsningen mellan riksväg 21 och vägg 117 till Markaryd.
Fältet mycket bra ur flygsynpunkt och har gott om plats för husvagnar mm, men det saknar tyvärr tillgång till el och vatten, men där finns en toalett.
För mer info om fältet och vägbeskrivning se länkar nedan.
https://idrottonline.se/HassleholmsMFK-Flygsport/faltet
https://idrottonline.se/HassleholmsMFK-Flygsport/faltet/vagbeskrivning

Mvh
Jörgen

Lonsan

Tävlingen på Vankiva-fältet avlöpte väl med god stämning och mycket flyg under lördagen. Tre omgångar känt hann vi med i alla anmälda klasser.
Söndagen bjöd tyvärr på ihållande regn och de okända och Freestyle II ställdes in. Prisutdelning såväl som sekreteriatsarbetet utfördes i Jan Heldings förtält.

Bakre raden;
Flemming Bollerslev 2:a Intermediate, Jan Helding 1:a Sportsman, Olle Lövborg 1:a Unlimited och 1:a Freestyle, Kent Norman 3:a Advanced, Jörgen Svensson 1:a Advanced, Melvin Klasson 3:a Intermediate, Felix Klassson 1:a Intermediate, Isabelle Johansson 2:a Unlimited.

Främre raden;
Per-Inge Dyplin 3:a Unlimited 2:a Freestyle, Mikael Ingemarsson 2:a Advanced, Lennart Rönnestig 2:a Sportsman, David Johansson 3:a Sportsman

Max 300 tecken, 272 återstår

paho

Quote from: Lonsan on 2019-05-26,  12:21:55
Tävlingen på Vankiva-fältet avlöpte väl med god stämning och mycket flyg under lördagen. Tre omgångar känt hann vi med i alla anmälda klasser.
Söndagen bjöd tyvärr på ihållande regn och de okända och Freestyle II ställdes in. Prisutdelning såväl som sekreteriatsarbetet utfördes i Jan Heldings förtält.

Bakre raden;
Flemming Bollerslev 2:a Intermediate, Jan Helding 1:a Sportsman, Olle Lövborg 1:a Unlimited och 1:a Freestyle, Kent Norman 3:a Advanced, Jörgen Svensson 1:a Advanced, Melvin Klasson 3:a Intermediate, Felix Klassson 1:a Intermediate, Isabelle Johansson 2:a Unlimited.

Främre raden;
Per-Inge Dyplin 3:a Unlimited 2:a Freestyle, Mikael Ingemarsson 2:a Advanced, Lennart Rönnestig 2:a Sportsman, David Johansson 3:a Sportsman
Snyggt jobbat alla, kanonbra att ni lyckades genomföra tävlingen. Om jag minns rätt har IMAC bara ställt in en tävling under alla år IMAC funnits i Sverige. Ni är så bra. Grattis till alla

MVH
Patric Holmström

/Patric

Edge540

Tack för ett bra arrangemang!

David Johansson har flugit igenom sportsman okänt nu!  8)

Mvh Isabelle

Mikael_Ingemarson

Quote from: Edge540 on 2019-05-26,  14:21:29
Tack för ett bra arrangemang!

David Johansson har flugit igenom sportsman okänt nu!  8)

Mvh Isabelle

Vad fick han för poäng :o

Mikael_Ingemarson

Hej
Tack alla som var på Vankiva och fick det till en lyckad dag.
Här är bilder på Olles nya åk och lite av deltagarnas flygplan.

Edge540

Jag var läsare åt David då, så svårt att säga exakt. Men typ 5-6 på de flesta manövrerna. 0 på 360-graders svängen. Bra träning för David, hans första okända ju.  :)

Det blåste ännu mer då, och kom intensiva regnskurar ibland. Så helt rätt att avbryta tävlingen!  :)