Extreme Extra till salu

Started by Kent, 2020-08-26, 09:25:31

Previous topic - Next topic

Kent



Extreme Extra 300 till salu, första versionen.

Jag har bytt bort min VW buss till en V70. I min ålder börjar det bli jobbigt med transporter. Inför nästa säsongs IMAC eller enbart nöjesflygning erbjuds därför min Extreme Extra till försäljning.

Jag har haft den i några år. Startproblemet med 3W 170'an är nu löst efter att ha bytt kolvringar (4st).
Initierade känner ju till Extreme Extra 300 'ans fina flygegenskaper. Stabil med stort hastighetsomfång.

Spännvidd 125" 317,5 cm
Längd 122" 310 cm
Vikt: ca 18kg
Motor 3W170 B2 CS, CS står för Competition Series
En 152 mm Aluminiumspinner för trebladig prop ingår, ingen prop.
1,5 L 3W tank
3W cannistrar
3W tändsystem
PowerBox Royal
Roderservon 8st HS-5955TG(Titanium gear)
Chokeservo digitalt
Gasservo digitalt
Killswitch DPSI RCS (MPX) Remote switch
Vingfodral

Jag har flugit den med två Futabamottagare: RC6014 HS som hanteras av PowerBox Royal systemet såtillvida att den ser till att bli välja den mottagare som inte är utsatt för failsafe funktionen. Det är alltså bara en av mottagare som är aktiv i kommunikationen med sändaren, men alltid den som har bäst mottagning. Förträffligt ur säkerhetssynpunkt. Eventuell switchning mellan mottagare tar bara 60 msek.

Under den senaste tiden har jag använt mig av vanliga lipo batterier för PowerBox och mottagare, 2st 3300 mAh och en 2200 mAh för tändsystemet.

Jag har kvar PowerBox orginalbatterierna med dess hållare (se bild). Dessa hade jag tänkt skicka till PowerBox för byte av lipos. Har inte blivit av ännu.
Till dessa batterier finns två laddare med dubbla utgångar. En matas med 220VAC och en med 12 Volt via ett cigarettuttag (se bild).

Tror att jag har berättat det viktigaste om Extran. Ring till Kent Norman, tel: 0709165767 om du har frågor jag kan besvara.

Kollade lite på vad nyinköp av all utrustning och flygplan skulle hamna på. Vi hamnar då på runt 55.000 SEK.
Prisändring:

Har bestämt mig för att behålla de båda Futaba mottagarna RC 6014 HS. Ändrar därför priset till: 16500:-

Kunde inte bifoga bilder. De finns för den intresserade.








Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Kent

Hej på er.
Jag hade några intressenter i Norge på maskinen, men försäljningen frös inne pga transportproblem och corona.
Nu funderar jag på att demontera modellen och sälja delarna. Som sagt tidigare blir Extran för stor att transportera i min nuvarande V70. I och försäg går den in om man demonterar sidrodret  Jag får nöja mig med min carf Extra 260 om det blir någon fortsättning på IMAC flygande för min del.

Intresserade kan kontakta mig via tel: 0709165767
God Jul på er/Kent
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Kent

#2
Jag har sålt 3W'n jag hade i Extran. Har nu tömt planet på allt förutom cannisterfästen. 6000 är priset för tom maskin. Bilder på planet kan ses på Face Booksidan R/C KÖPES/SÄLJES.
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Kent

#3
Sänker till julklappspris: 5000:-
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Kent

Då jag inte har användning av Extran framöver, sänker jag priset till 3500:-
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Kent

Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767