Julhälsning från Skåne

Started by rc_jorgen, 2020-12-25, 15:28:59

Previous topic - Next topic

rc_jorgen

God Jul alla IMAC:are.

Lite kort information från styrgruppen. Vi jobbar med att uppdatera hemsidan, så i väntan på att det blir klart så skriver jag lite på forumet.

Vi förbereder för fullt nästa års tävlingssäsong. Vi planerar för en full tävlingssäsong, så får vi se vad som Covid-19 sedan tillåter.
Förhoppningsvis är alla vaccinerade till industrisemestern, så att vi i alla fall kan genomföra den senare halvan av de planerade tävlingarna.

Det kommer med stor sannolikhet även att bli ett NM i Norge på Starmoen under vecka 34.
Fältet är bokat och planeringen är i full gång, så nu det är nog bara Covid-19 som kan stoppa det.
Lag från Norge, Danmark och Sverige kommer att delta, kanske även någon från Finland.
Ni som togs ut för landslaget innevarande år, kan börja att tänka på om ni är villiga att delta i NM:et i Norge.

Det blir förhoppningsvis även en domarekurs till våren, om nu smittoläget tillåter det.
Det kommer inga nya regeluppdateringar inför den kommande tävlingssäsongen, så det blir repetition av gällande regler 2019-2020 med viss fördjupning på några avsnitt.
Jag har fått det bekräftat från IMAC International, att man inte gör några regeländringar inför den kommande tävlingssäsongen.

Glöm inte att ta del av de nya drönarreglerna. Reglerna börjar gälla från den 10 januari.
Alla måste registrera sig på transportstyrelsens hemsida och sedan märka sina modeller med sitt operatörs-id.
Detta går att göra från den 4 januari. Läs mer om detta på SMFF hemsida.

God Jul o Gott Nytt År
önskar Jörgen
 

rc_jorgen

#1
God Jul alla IMAC:are.

Lite kort information från arbetet i styrgruppen. Vi jobbar för full med att förbereda för nästa års tävlingssäsong. Vi kommer att uppdatera hemsidan så snart allt är klart, så i väntan på att detta så skriver jag lite på forumet.
Om igen så planerar för en full tävlingssäsong, så får vi se vad som Covid-19 sedan tillåter. 2021 års säsong blev ju bara halv med färre deltagare än normalt, med jag hoppas på att vi kan genomföra minst 5 nationella tävlingar är 2022.
För närvarande, så har vi 4 tävlingar preliminärt klara.

Det kommer förhoppningsvis att bli ett NM i Norge på Starmoen under hösten.
Lag från Norge, Danmark och Sverige kommer i så fall att delta, kanske även någon från Finland. Vårt landslag tas ut utifrån resultatet från innevarande år. Så ni som placerat er på de första tre platserna i cupen, kan börja att tänka på om ni är villiga att delta i NM:et i Norge nästa år.   
         
Förhoppningsvis är den nya Omikron vågen över till våren, för då planerar vi för en fysisk domarkurs. Inriktningen är en dags genomgång av regelverket med ett samkväm på kvällen, följt av en dag praktisk bedömning på ett fält i närheten. Förmodligen så kommer det inga nya regeluppdateringar inför den kommande tävlingssäsongen, så det blir repetition av gällande regler 2019-2021 med viss fördjupning på några avsnitt.

Vi återkommer på hemsidan, så snart vi fått klart tävlingskalendern och underlag för domare kursen.

God Jul o Gott Nytt År
önskar Jörgen