IMAC 2021 Helsingborg

Started by Lonsan, 2021-08-12, 23:40:55

Previous topic - Next topic

Lonsan

Inbjudan till Helsingborgstävlingen är klar.
Det mesta som vanligt igen gällande service och faciliteter.
Dock håller vi fortsatt stängt för boende i Blå Boden.


Max 300 tecken, 272 återstår


Edge540

Hej
Funderar på att delta, tränar för fullt.
Kommer det att finnas kaffe att köpa i kiosken?
Mvh Bella

Mikael_Ingemarson

Hej
Ser ut som vi kommer ner på torsdag kväll.
Kommer det finnas el då?

paho

Kommer nog ner på fredag eftermiddag, hur länge kan vi flyga på fredagen? Tänkte åka förbi hotellet för att checka in först och efter det prova kärran på fältet
/Patric

Lonsan

Träningsflygning

Det går bra att träningsflyga IMAC på fältet dagarna innan tävlingen mellan 07:00 på morgonen till 19:00 på kvällen. 
Samma regler och tankesätt gällande ljudnivå gäller såklart även under träningsflygning som vid tävling.
Efter 19:00 fram till 22:00 är det fortfarande tillåtet att flyga på vårt fält men på grund av omtanke om våra grannar så
begränsar vi denna tid till rekreationsflygning med eldrivna modeller och icke-IMAC-tävlingsmodeller, oavsett drivkälla. 
Detta gäller även lördag kväll.
Max 300 tecken, 272 återstår

Lonsan

#6
Schema...allt kan hända som rubbar denna plan...
Max 300 tecken, 272 återstår

rc_jorgen

Tack för ännu en väl genomförd tävling. Ni i Helsingborgs MFK är alla "proffsiga" på att genomföra arrangemang på ert fina fält.
Trots regn på lördag förmiddag, så kunde vi flyga tre fulla omgångar känt och en okänd sekvens under tävlingen.

Det är alltid lika trevligt att vara där och jag kommer gärna tillbaka nästa år.
Svenska IMAC finalen skall gå på Helsingborgsfältet.

PS. Det var överslag i en dålig tändhatt som förmodligen var orsaken till mina motorproblem under sista tävlingsdagen. Den är bytt nu.

Mvh,
Jörgen
 

Mikael_Ingemarson

Hej
Instämmer med Jörgen, det är alltid lika trevligt att komma till Helsingborg för IMAC tävling.
Jag längtar redan till nästa års säsong, denna blev ju lite kort och komprimerad.

Här kommer bilder på prispallen i Helsingborgstävlingen.

Mikael_Ingemarson

Hej
Nu är även slutresultatet i Cupen uträknat och publicerat här.
http://www.mini-iac.se/resultat/2021/IMAC-cup2021.htm

Här är bilder på Cupens prispall

paho

Tack Helsingborg för en fantastisk fin helg, instämmer med Jörgen att Helsingborg ska arrangera IMAC-finalen.

Skönt att Jörgen hittade det som strulade, själv hoppas jag på att en ny förgasare ska ta bort mina problem...

Tack alla för denna säsong och på återseende nästa år, då hoppas vi på att kunna genomföra alla tävlingar samt en domarkurs för alla piloter. Håll utkik på forumet för de aktiviteter och tävlingar som kommer så ni kan boka in er.

MVH Patric Holmström

/Patric

Mikael_Ingemarson

Hej
Och här kommer en bild på den saknade tredje pristagaren i Cupen för Sportsman.