Pilot- och domarkurs 2022

Started by rc_jorgen, 2022-03-30, 10:52:23

Previous topic - Next topic

rc_jorgen

Hej alla IMAC piloter,

Nu är det knappt 1,5 vecka innan anmälningstiden för årets pilot- och domarkurs år ut.
Sista anmälningsdag är fredagen den 8:e april. Hittills är 12 piloter anmälda och dessutom har vi några preliminära anmälningar.

Vi har preliminär bokat 16 platser i Mullsjö, så ännu finns det plats för några fler.
Förmodligen finns där plats för några till på hotellet, men är du intresserad så bör du nog snarast boka plats.

För mer info, se vår hemsida.

Mvh,
Jörgen
 

rc_jorgen

Hej alla IMAC piloter,

Det finns fortfarande ett par lediga platser till Pilot- och Domarkursen.
När anmälningstiden gick ut så var vi 14 anmälda.

Om ni som är anmälda till kursen har några speciella önskemål om vistelsen,
så får ni höra av er direkt till Björkhaga Hotell och Konferens.
Se länk, https://hotellbjorkhaga.se/kontakt/

Ta även med er en lämplig stol att sitta i, när när vi genomför den praktiska bedömningen på fältet under söndagen.

Välkomna till kursen,
Jörgen

 

rc_jorgen

Hej alla ni som skall vara med på pilot och domarkursen i helgen,

Nu har jag precis gått igenom allt underlaget till kursen.
Dessutom har jag kollat att allt är OK med hotellet, kursdokumentation och Jönköpings RFK.

Vi saknar dock piloter som kan flyga Basic och Sportsman på söndagen.
Jag och Melvin flyger Advanced och Intermediate.
Är någon av er deltagare intresserade att hjälpa till med detta, så ta i så fall med en lämplig kärra.
Det kan ju vara bra att få ett omdöme på hur bra man flyger det kända programmet, inför den första tävlingen.
Annars så får jag eller Melvin flyga de klasserna med.

Ta gärna med lite förstärkningsplagg, eftersom väderleksprognosen för söndagen
visar på mulet väder, med bara ca 6-7 grader och en medelvind på ca 5 m/s och ca 10 m/s i byvind.
Glöm inte en lämplig stol att sitta i när ni dömer. Det kan bli nästan en halv dag i domarstolen.

Allt annat verkar vara OK.
Jag åker upp till Jönköping RFK fält i morgon eftermiddag, för att planera lite inför söndagen.
Sedan kör jag vidare till hotellet i Mullsjö och jag räknar med att vara där ca 18.30.

PS. Ta med badkläder, för förra gången så var spat i gång.

Vi ses där,

Mvh
Jörgen
 

rc_jorgen

Nu är årets pilot- och domarkurs genomförd med 14 deltagare.

Dag 1 omfattade teori i stora konferensrummet på Björkhaga i Mullsjö, varat med mycket IMAC snack och god mat och dryck.
Dag 2 genomförde vi praktisk bedömning av kvickar och spinn på Jönköpings RFK nya fält. Sedan flög vi och bedömde årets Intermediate och
Advanced program med efterföljande en redovisning och diskussion av domarpoängen.
Det var en mycket nyttig övning, där jag blev förvånad över hur lika bedömning som gjordes.
Se bilder nedan från fältet.