Extreme Flight Edge 540 92”

Started by Edge540, 2023-09-03, 18:03:50

Previous topic - Next topic

Edge540

#1
Ja, det här med IMAC är ju kul!  8)
Och det visade sig att även Linus tycker det, han debuterade ju nu på Ripa, både i basic och i freestyle. Däremot så konstaterade han snabbt, att hans nuvarande freestylemodell Skumextran är väldigt liten, så han inkom med önskemål om något större.
Vi sålde Lilla blå, som inte används längre och frigjorde lite plats och pengar.

Edge540

In kom en Extreme Flight Edge 540 92", med en DA 70 på 2-1 avgassystem och kanna.

Edge540

Nu är det full fart i hobbyrummet. Byte av strömförsörjning, installation av mottagaren och batterier. Byte av Fuel dot och programmering av modellen.
Trocadero, rock n' roll och modellbygge i hobbyrummet.  8)

Edge540

Den är flugen!  8)
Återstår att programmera killswitchen, så att den ger telemetri till Futaba.

Edge540

#5
Roderhornet till vänster skevroder släppte när jag flög igenom sportsman, i snappen på den stigande 45:an.
Givetvis landande jag omedelbart, när det knäppte i modellen, och den började dra snett.
Skadan är limmad.
Båda skevrodren är öppnade, vi tillverkar delar till att förstärka båda skevrodren.

Edge540

Perra ritar, och jag sågar ut spryglar av plywood.

Edge540

Nu tar vi kväll.

Edge540

Perra har limmat förstärkningar i skevrodren. Det är påbörjat men inte klart än.

Vi har även programmerat killswitch telemetri till Futaba. Med lånad usb-adapter och telefonsupport! Stort tack för det!

Speedbird

Nu är ny klädsel på plats  :)
Och kärran är flygklar igen efter en omfattande förstärkning av roderhornens infästning
 

Edge540

Lilla Raketen är flugen igen, efter en omfattande förstärkning av båda skevrodren.

Edge540

Skönt att den är flugen igen nu!