Okända Program

Started by Kent, 2008-07-18, 08:50:02

Previous topic - Next topic

Kent

Skulle man kunna byta ut det Okända Programmet mot ett egenhändigt komponerat program?

En gammal man med klen hjärna har svårt med det okända [:D].
Det skulle bli mer tid för annan gemenskap om man slapp plugga på manövrer.

Jag förstår att det inte är lätt att ändra på regler, men jag måste få framföra mina funderingar.

Kent


Barry
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

imacse_peter

[?][?][:0] Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg. Är det ironi eller menar du allvar med dina funderingar[:0]. Mitt svar nedan är just om det är en seriös fråga.

Just de okända programmen är ju en rolig del av IMAC (tycker jag i alla fall). Man måste visserligen inte ha med det på sin tävling men det är väl ändå lite där man skiljer ut de bästa...

När det gäller egna program kan det ju vara kul, men enbart för den enskilde piloten. Publiken har ingen aning om vad som ska hända, domarna har knappt det heller eftersom det bara är ett unikt program som ska bedömas och övriga tävlande vet inte heller om det som flygs är rätt eller fel. Nej, ska vi locka publik hoppas jag vi slipper egna program i framtiden.

Visst går det att ändra på reglerna. Först och främst måste du bli IMAC-medlem i USA, sedan kan du skicka in ett förslag om regeländring. Förslag behandlas därfter av IMAC-kommittén och om det anses vara en förbättring röstar alla medlemmar om det. Jag tror gången är något liknande i alla fall... Jag är dock helt övertygad om att liknande förslag inte skulle komma ens till omröstning.
Något lokalt (Sverige) avsteg från gällande regler är inte aktuellt.

Mitt tips för att \"träna\" på okända är att flyga t.ex det kända inverterat. Tag sedan tidigare okända program och flyg både rätt och inverterat, det borde ge en bra grund för det flesta manövrar som förekommer.

____________
Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Kent

Hej

Vet inte om jag är ensam i den uppfattningen att det bara är tur om man inte totalt nollar en manöver i det okända. Har hänt mig flera gånger.

Det är väl OK om man även kunde räkna bort okända sekvenser i slutprotokollet.

Att man skiljer ut de bästa med det okända flygandet håller jag med om. Frågan är bara: Bäst på vad?? [:)]

Detta är bara funderingar jag har haft och jag kommer inte anstränga mig för att ändra på nåt.

Nu är det lördag och snart kommer jag atgå in i det OKÄNDA DIMMAN igen.............[8D] (inte på fältet)

Vi ses på Gotland

Kent

Barry
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767