Jaha, då har det flugits på Vankiva igen!!!

Started by roddan, 2009-02-15, 17:22:10

Previous topic - Next topic

roddan

Ett gäng sega modellflygare, som inte ger vika för lite snö!!!

Image Insert:

131.14 KB

2 Galningar som tror en tegelsten kan flyga, eller åtminstone en, den andre hoppas bara på att tegelstenen skulle dö!!!!
men med ett höjdroder som gick som det ville och låste sig ibland, så gjorde Tim en landning som var alldeles otrolig, in mot fältet inverterat, och lyckas rolla runt precis vid landningen och sätta ner den på hjulen perfekt på banan!!!


Image Insert:

112.29 KB

Peter hovringstränar som en tok!!! Och lågt ska det vara!!!


Image Insert:

77.24 KB


Och lägre blir det!!!


Image Insert:

97.35 KB

Och ännu lägre!!!


Image Insert:

109.44 KB



Och här är den under marken, om det hade gått, nära nära att det blev en kärra minde!!!


Image Insert:

103.04 KB

Det var en alldeles underbar Lördag med massor av flygning och spektakulära manövrar. Och själv så premiärflög jag min Matt Chapman Cap med väldigt bra resultat. Den funkade aldeles kanon, och blir nog väldigt bra till BASIC, ja just det, BASIC och ingenting annat!!! UPPFATTAT??????????







 

roddan

Glömde den snyggaste hovringen Peter gjorde!!!!



Image Insert:

99.92 KB

Riktigt snyggt Peter!!!
Du är grym!

 

imacse_peter

Tack Daniel, härliga bilder från en underbar flygdag...

All heder åt din fina premiärflygning också, lugnt och kontrollerat, båda landingarna var ju så man fick ståpäls - snyggt jobbat !

____________
Peter Schmidt


// Peter Schmidt

Skymic

Härligt Peter, det ser ut till att bli FREESTYLE för dig!

Man blir lite avundsjuk, fick tillbringa dagen i SKOAffärer[xx(]
Men det har man väl igen senare[:)]

/Micke
//Micke


roddan

Halloj allihopa!

Var idag ute och flög lite igen med min Cap 580.
Nu vågade man testa den lite mer när man hunnit smälta premiären lite, och den flyger som en gud + lite till. Helt jäkla underbar, och motorn som gick \"lite\" fett under premiären är nerställd lite, och gick helt kanon den med. Men får fundera på hur man ska göra med ljudet, mätte upp den till 92db idag! Hm...

Får väl köra med bogsering upp, och sen glidflyga genom programmet!