IMAC Danmark

Started by imacse_peter, 2009-02-23, 21:54:21

Previous topic - Next topic

imacse_peter

Igår (söndag 22 februari) träffade jag Michael Lund som är initiativtagare till att köra igång IMAC i Danmark.
Stort tack till Jesper från Greve RC-center som öppnade upp deras fina lokaler för oss och även bjöd på kaffe och fika[:)] Greve RCC är den jätte-anläggning strax sydväst om Köpenhamn med möjligheter till modellflyg, modellbilar och modellbåtar. På den anlagda sjön kan man förstås även köra sjöflyg.

Diskussionen med Michael (och senare även Thomas Aagaard och xx som jag tyvärr glömde namnet på[:I]) gick i lite olika riktningar. För mig som har tänkt och drömt IMAC i snart tre år är det mesta självklart och det blir faktiskt lite svårt att berätta...

Men vi rätade ut en hel del frågetecken om Aresti-språket, K-faktorer, manövrar, flygområde, modellbyte, Freestyle, läsare och mycket annat.
För mig var det kul att se den entusiasm som Michael visar med att få detta och fungera (han körde t.ex 48 mil från Jylland för detta möte[:0]).
Både Michael och Thomas är redan anmälda till vår tävling i Helsingborg som ett genrep till NM i Norge. Till NM är tanken att skicka 3 piloter i både Basic och Sportsman så det är riktigt kul.
Som avslutning fick Thomas sin modell godkänd som stormodell (i Danmark måste modeller över 7kg godkännas av en kontrollant) och vi fick se hans fina Red Bull Extra i luften också.

Så nu välkomnar vi även Danmark i den stora glada IMAC-familjen och önskar er lycka till.
Har ni frågor eller funderingar finns det många (inlusive mig själv så klart) som ställer upp.

____________
Peter Schmidt


// Peter Schmidt

paroos

#1
HEJA DANMARK!!!
Image Insert:

1.2 KB

Vi önskar lycka till från IMAC-Sverige och hör bara av er om ni behöver hjälp!

Om ni kan få till en tävling på Själland framöver så är vi ett gäng med svenskar som garanterat kommer...[8D]

Patrick Roos
IMAC Sverige
3 månader kvar tills Duffy, propeller-rip och bruna kallingar -Suck!...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Mick

Spænnende......
 

Mick

Kunne være at man skulle se om man kunne få øvet lidt og deltage lidt igen.....

Er bla. igang med et renoverings projekt ..... af en 3W Yak jeg lige har købt brugt...

Image Insert:

73.16 KB
 

Thomas Aagaard

hej peter og tak for sidst [:)] det var rigtig fint du kunne komme forbi og sætte michael og til sidst mig lidt ind i tingene....[;)

hen af vejen vil vi nok holde nogle trænings lejre... men lige nu tror jeg vi har nok at se til med at få os selv trænet nok op til at kunne deltage uden at lige begyndere alt for meget [:D][:D]

når vi kommer til helsingborg må vi så andvende 2.4ghz i modellerne?




hej mick. det ville da være fint hvis du gad deltage i træningen til IMAC vi har jo fået stablet en hel del på bennene her i dk på forholdsvis kort tid.... hvis du er int kan vi evt sende dig mails med materiale... kalænder for træning konkurancer osv...

vi er stadig i vores spæde start men er da lykkedes os at stable et par hold på plads... og der kommer stadig flere til... men du kan lige smide en mail hvis du er int.

fed maskine du har fået dig der iøvrig[:)][:p] skulle vel ikke være en 3meter version??

sælger du stadig fra butikken af eller er det helt 100% slut???

mvh Thomas
Thomas_p3(a)hotmail.com

 

imacse_peter

quote:
Originally posted by Thomas Aagaard

når vi kommer til helsingborg må vi så andvende 2.4ghz i modellerne?

mvh Thomas
Thomas_p3(a)hotmail.com



Det står i den bifogade filen jag skickade till dig[;)] men JA, det är helt ok med 2,4GHz även i stormodeller i Sverige !

____________
Peter Schmidt


// Peter Schmidt

Mick

Jo det er 305 cm udgaven.....

Thomas du skal huske at have udenlandsforsikring, den kan man få gennem Rc unionens og dernæst skal det lige checkes om du kan flyve 2,4 i udlandet.... lidt vigtigt at finde ud af.....

Ja net butikken er lukket, men jeg slæger stadig Hyperion Atlas servoer .... mejzlik propeller en en masse andre små ting, men det er kun afhentning, har ikke tid til at sende pakker osv. og jeg har ikke noget med 3W at gøre, kan ikke tjene så meget på det at det kan modsvare den tid der gør med det.... for 3W skal man betillle her:

http://www.flugschau.de/webshop/index.php

Han kan skaffe alt det du ser på 3W\'s hjemmeside og der er som regel lidt rabat på motorer..... og man kan skrive til ham på engelsk.

Du var da ved at dumme dig med at sælge min gamle extra, det er en rigtig god flyver og vægten på den er som den skal være, en 3W extra 2,4m vejer mellem 11 og 12 kg og den kan fint hoover og alt det andet sjove.... det eneste du burde gøre ved den er at skifte de hjul og hjulkåber, det er ikke de rigtige .... så vil den komme til at se meget bedre ud....

Fik printet aresti programmet iud i går, men det var sgu lidt koldt at flyve i går, så jeg øvede bare lidt harrier med den lille challenger....
 

Thomas Aagaard

ja jeg var sku lige ved at sælge den... jeg kunne ik beslutte mig om det skulle være jet eller 3D  heldigvis kom IMAC ind i billedet, jeg gik voldsomt og savnede noget fornuftigt at flyve efter.  så nu ryger den ene jet...

de julkåber der sad på den r allerede pillet af[:)] har jo støbe forme efter de orginale så støber nogle nye med med indstøbt gelcoat osv.. må sige til hvis du mangler nogle en dag af den størelse...

tak for linket... jeg synes ellers du havde nogle meget fornuftige priser på motorene fra 3w men markedet herhjemme er nok for lille...

var du frisk på at deltage i det Danske IMAC ?  

hvordan flyver den lille challenger det var vi flere der var spændt på at høre om inde på det forum i lavede som nu er overfyldt med spam[}:)]  

 

Mick

Ja mine priser var ok, men 3W satte priserne volsomt op for et år siden, så skulle jeg tage 10 motorer hjem for at få dem til ordentlig pris, det var for meget at ligge inde med.... men det er ok, jeg har selv rigeligt at motorer....

Hvis du vil have mere ydelse ud af 3W75\'eren, så kan du altid sætte en almindelig udstødning på, istedet for den kompakt muffler der sidder på.... det bliver et underligt forrør der skal til, men der er plads til udstødningen i kroppen.... og den motor kører bare godt.... den er o fra før verden gik af lave.... alle producenter pumper deres motorer for ydelse..... og de kommer ikke til at køre bedre af det....

Har ikke fløjet så meget med challengeren, den blev prøvefløjet mellem jul og nytår.... men når den lige bliver tirmmet ind, så tror jeg der bliver godt
http://www.youtube.com/watch?v=l_hTW7EXOcE

Video er fra prøveflyvningen... min første flyvning i 6 måneder.... man bliver lidt rusten.....

Kunne godt tænkes at jeg sprang på, men skal lige have trimmet en flyver ind til det.... da jeg var med til den første IMAC konkurence i Sverige, havde jeg ikke en flyver der kunne flyve lige og det er bare nødvendigt, så meget har jeg da fundet ud af....

Mick
 

Thomas Aagaard

#9
det var trist 10 motorer er noget af en kapital at ligge inde med...

den første extra jeg selv byggede var med alm potte indei kroppen man skal bare have den flexkrummer fra 3w så passer den perfekt ned og ind i kroppen til dæmperen...

jeg kunne godt tænke mig at komme og en dag hvis du gad stille lidt på motoren... det som om at den er pænt langsom til at tage gassen når den flyver i luften men på jorden er den rimelig hurtig.... er nærmest bange for den går ud når jeg laver snaps og stallturns hvor motoren er i tomgang

jeg har måtte smide 240 gram ude i snuden på den for at få tyngde punktet frem  jeg fløj den  først uden og den var nærmest umulig at lande...

så fik den 240 gram nu den meget bedre men den har stadig en pitch up tendens  ?? er det noget du kan genkende???

men den motor den bruger jo intetn brændstof jeg fløj 15 min blandet og der var tanken kun 50% tom....

sælger du stadig kulfiber props? jeg kunne meget vel være intereseret i sådan en samt nogle hjul til den ...


ser sku godt ud den challenger for hulen da... og sikke en butter landing [:p] men den store den er nu så voldsomt meget lækkrere hehe;-) og uhandig...

hvordan kan det være du sælger din 3.10m extra 260  ???

den 28. til 29. marts  der har vi trænings weekend i hjørring  hvor der vil blive trimmet modeller og fløjet programmer... gennemgået regler osv...  det en oplagt weekend til at få trimmet modellerne ind[:)]

 

Mick

Ja hvis det så bare var 10 forskellige motorer, men det er af samme slags.....

Du kan evt, skrue lav gas skruen en kærvebredde ind, men det er stort set en ny motor, den har max kørt 5 l inden du fik den, så jeg ville nok lige vente til den har kørt 15-20 L inden der skal skrues seriøst ved den....

Ved ikke lige hvor Bo har monteret batt, servo ogh modtager, men hvis det ikke er trukket langt nok frem, så lyder det nok ikke helt tosset at der skulle lidt vægt i snuden, den er måske også blevet en smule tungere i halen af at den har fået væv på som beklædning.
Men det er rigtigt at den flyver med en smule høj næse.

Får ikke bygget Extraen, lidt synd, det er en fin flyver, men jeg har ikke plads til mere efterhånden, er ved at bygge en 4m Decathlon, så der må noget ud......

Har ikke flere hjul på lager..... skal bare vide hvad det er for en propel størrelse du skal bruge, hvis ikke jeg har den på lager, kan jeg have den i løbet af en dag som regel.

Ej den lille challenger er federe, den har de rigtige former..... og så er det jo fedt med en 40% flyver der kun vejer 12,5kg.... masser af overskud i 3W106 ..... og meget støjsvag....
 

Thomas Aagaard

ja hvis det er af samme slaks så er det jo døds dømt det jo for sindsygt markedsføring...

okay jeg prøver en knivspids på den lave.... jeg anede ikke den var så ny troede den havde kørt siden du fik den første gang... den kører ganske upåklageligt starter næsten emd det samme den har lidt svært ved at suge maden til sig lige i starten  men når den så er kommet til karburatoren så starter den med det samme....

ærgeligt med din extra... er de ellrs solidt byggede fra det der kinafirma?

jeg kunne godt tænke mig en 40% før eller siden...  har lidt kig på den mx2 fra comp arf... vi får jo snart penge tilbage i skat[:D]







 

Mick

Starter du den rigtigt?
Choker på (der lukker tæt) fuld gas.... slå til den starter (slår en prut) gas i tomgang og så starter den 3 gang du slår til propellen.

Ja extraen er meget solidt bygget, den kan tåle at få seriøse tæsk.

Faktisk ville jeg anbefale en 2,6m flyver, du får mest for pengene der.....og der er meget mere kraftoverskud i en 2,6m med en DA100 eller 3W106 end der er i en 3m flyver med en 3W 157 eller lign.

Ingen tivivl om at Carf modellerne flyver kanon, er selv gået lidt pas på dem... syntes de virker lidt plast agtigt, men ikke et ondt ord om dem, for det man får det virker bare og kvaliteten er i top....

Kender du den her?

http://www.siegel-modellbau.de/

En arf flyver på 2,6m til 1300 Eur det er billigt.... har selv lidt kik på dem... det ser rigtigt godt ud.

 

Thomas Aagaard

nej kender ikke til linket men lader til deres side er nede?...

og 1300€ virker jo billigt hvis det er solide og veludførte modeller... så lige en film med deres raven... den type flyver kunne jeg nu godt forelske mig i

jeg havede en ide om at jo større jo bedre!?  eller det hvad folk giver udtryk for synes jeg ... mht til pris sammelignet med størelse så giver jeg fidg ret det vildt at fra 2.6 m til 3m der er en fordobling af prisen   og det er jo lidt sindsygt ....

en 2.6m model er også helt fint den skal bare fylde dvs kropen skal have en god volume det er der modellerne virker store vingernes længde er sådan set irelevant hvis kroppen ligner en nål!


jeg har rent faktisk aldrig set elelr rørt en comp arf i virkeligheden så har ingen anelse om det ligner en plastick flyver, på diverse billeder man kan se på nettet ser de jo udmidelbart godt ud og su siger selv at kvaliteten er fin... dog er de blevet meget dyre med deres modeller det lidt uhyggelig tendens...

2.6m model der kunne jeg godt tænke mig krill 33% katana med en 3w106  puha det må rygge max... jeg har fløjet deres velox og de er klippe stabile fra start til slut  dog en anelse for skrøbelig i understellet det skal helt sikkert forstærkes fra starten af.

jeg har nok glemt hvordan man starter motoren for jeg har ikke haft fuld gas under mens der var choker på.. men jeg tager chokren fra straks den prutter 1 gang

men så ved jeg det til næste gang... [:)]


kender du andre der laver raven i 2.5m- 2.7m??

du får lige besked mht til prop kan ik huske hvilken træmølle der sidder på den nu...  

jeg er lige flyttet til kbh også hvor er det bedst at flyve med de større fly. jeg fornemmer der hvor jeg har spurgt man ik rigtig er velkommen...

 

Mick

Så godt siden var nede, men der er også den her side, det er samme fly:

http://www.f3alorenz.homepage.t-online.de/

Nej kender ikke lige andre raven på den størrelse.....