Canopy och Pilot

Started by Skysurf, 2009-02-24, 12:25:48

Previous topic - Next topic

Skysurf

Finns det något krav på att man ska he genomskinlig canopy och en pilot i cockpit? Eller är det ok att ha en svartmålad canopy?

/Jesper
 

imacse_peter

Det finns inget krav (dvs. att du inte får vara med och flyga) på att canopyn ska vara genomskinlig.
I klasserna från Sportsman och uppåt ska man dock kunna se pilot OCH instrumentbräda för att undvika 1% poängavdrag. De ska således synas utifrån. Vetskapen att det trots allt döljer sig under en svart canopy räcker inte.

____________
Peter Schmidt


// Peter Schmidt

Skysurf

Tack för det snabba svaret! Hur ofta är 1% avgörande på en tävling?

/Jesper
 

Mikael_Ingemarson

Hej Jesper
Det händer inte ofta, men ändå.
Jag har blivit slagen av Peter Scmidt med en poäng av 1000 möjliga.
Han vann och jag kom tvåa, det svider då ska du veta.

//Mikael

Skysurf

He he he...;) Förstår att det måste kännas surt! Jag får fundera på saken. Tack för svaren.

/Jesper
 

Bergstrom

Hejsan

Jag dömde två tävlingar förra året, och då var vi snälla och gjorde endast avdrag då pilot saknades helt.

Men det står i reglerna att piloten skall vara realistisk och den får inte vara i profilmodell.

Men i vissa fall så sitter det en pilot i skala 1/8 i en 1/4 maskin viliket inte ser så realistiskt ut.

Vet inte om vi kommer att vara hårdare i år, men chansa inte, och sätt dit en realistisk pilot.

Jonas

paroos

Tror vi som var inblandade i helgen (Tävlingsledare + sportsman/intermediate domare) var så upptagna av att det var premiär så vi kollade nog inte så noga...??

Hmmm vi får vara mer noggranna nästa tävling.

Och, ja håller med. Ser lite trist ut med en 1/8 pilot i en 2,6m kärra!
In med en fet cool helmet-head istället...






Patrick Roos
IMAC Sverige
I love Crazy Kent in a totally non-homo kind of way...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se