Möjlig premiär

Started by Skymic, 2009-05-15, 02:06:13

Previous topic - Next topic

Skymic

Jaha! Bättre sent än aldrig

Är det väder idag så åker jag till Brännebrona och provflyger den gamla Casselby Yaken i Ny tappning det har varit mer jobb än jag trodde för att få i ordning på den, men det var det värt.(Hade nog gått fortare att bygga en ny)
Startade motorn för första gången idag,3 flippar också spann som en katt,verkar finns gott om drag, jag har sällan hört en så jämn och fin gång.
Det här skall bli kul.

ZDZ 120
MTW 75
Emcotec DPSI Mini 5 Magic
JR 8711X8
Engel 28X12
Emcotec RCS Kill swtitch





Image Insert:

144.97 KB

/Micke
Teampilot Autopartner RC

//Micke


Calle_aeroparts

Lycka till Micke!

//Calle
 

Clarence

Jag håller tummarna! Läcker målning...

/CC
 

Skymic

#3
En lång dag med blandade resultat!!

Kärra flyger som om den vore uppträdd på en tråd, grymt drag, lättade vid halv gas, tyvärr fick jag landa tidigare än beräknat på grund av att motorkåpan lossnade och försvann ut i intet[:(]
Ny kåpa hämtas hos Jyrki imorgon, tyvärr är den kåpan lite defekt så vi får se när jag får igång 55an igen[^];skall leta på åkern i morgon igen för att se om den behagar dyka upp.
möjligen är det så att mina två straps som brukligt brukar hålla cowlingen på plats ej räkte till när det blev ett ökat tryck på grund av bafflingen, kåpan bör även sättas fast med två skruv.


Så imorgon får jag återgå till trotjänaren EF Yaken och försöka få till några pass sportman.[:)]då bär det av till brännbrona kl 0800, Calle och Lennart kommer och hämtar mig.



/Micke
Teampilot Autopartner RC

//Micke


Aeroparts

Nu e han på gång igen, Jyrki kåpan \"lagad\" och på ett regnvått Brännebrona så ljuder harmonisk skönsång av ZDZ-120.
Jag tror inte Mickes leende går bort i första taget, och det är han värd efter alla dessa [}:)] motgångar.
GRATTIS Micke.
/ Lennart för dagen inlånad mekaniker.

Image Insert:

69.74 KB

Image Insert:

70.71 KB

Image Insert:

65.16 KB

Image Insert:

70.18 KB

Skymic

Jomenvisst!

Slit och släp, men vad gör man inte för att deltaga i IMAC.
Kärran flyger i allafall som en[:D][:D][8D][:D][:p]
ett klick åt höger på skeven,ett klick vänster på sidan..

flög ett antal rundor bara för att känna in mig på kärran.
Fick till ett helt program, snappen är gudomligt skön.
Träning, ja det får man väl ta på fredag.
Tack Jyrki för kåpan, den har fått en krigsreparation, skönheten får jag fixa till i nästa vecka. Huven blev klar nu i kväll, då slipper jag åka runt med en som ser ut som piloten slagit huvudet i.

Tack för hjälpen Lennart!






/Micke
Teampilot Autopartner RC

//Micke