Lennart Fors

Started by lennartfors, 2009-09-04, 22:59:56

Previous topic - Next topic

lennartfors

Namn:Lennart Fors
Ålder:52
Klubb:RFK Ikaros Örebro

Hur länge har du flugit R/C?  -I två omgångar, först som grabb mellan 1971-ca 1979. Var sedan borta från denna underbara hobby i mer än ett kvarts sekel, tills jag fick ett obotligt återfall 2005 (tror jag det var).

Främsta merit?  -Lyckades undvika jumboplatsen i Basic i Malung 2009 genom att knipa 10:e platsen av 12 deltagare.

Varför gillar du aerobaticflygning?  -Det är framför allt häftigt. Och man utvecklas också som pilot och tänjer sina egna gränser. Gemenskapen på en tävling är också kanonskön. Att gå omkring och kolla på andras kärror är ett viktigt inslag som ger inspiration och drömmar för framtiden.

Vilket är ditt favorit aerobatic-plan?  -Har hittills bara flugit min egen maskin så beträffande flygningen har jag inget att jämföra med. Angående utseendet så gillar jag Yak 54, men även Extra 330L med sin feta kropp lär vara högst intressant den dagen jag får råd att byta upp mig.

Tävlingsmodell 2009?  -EG-Aircraft Yak 54 26cc

Om modellen / utrustning?  -En 26cc GR-Pro bensinare i nosen, ett 10 kg Scanner rc digitalservo på sidan, två st digitala 8 kg Atlas Hyperionservon på höjden, två st billiga 6 kg analoga EFP-servon på skeven och ett JR standardservo på trotteln.

Hur ofta tränar du?  -Brukar vara ute och flyga flera gånger i veckan, men riktigt seriös träning blir det alldeles för lite av.

Målsättning 2009  -Att vara med på minst fyra tävlingar(gått åt skogen) och att undvika jumboplatsen i minst en (uppnått).
 

paroos

Lennart:

I dessa två stycken, har du lyckats fånga hela känslan och tanken med IMAC, helt underbart:

\"Främsta merit? -Lyckades undvika jumboplatsen i Basic i Brännebrona 2009 genom att komma näst sist.

Varför gillar du aerobaticflygning? -Det är framför allt häftigt. Och man utvecklas också som pilot och tänjer sina egna gränser. Gemenskapen på en tävling är också kanonskön. Att gå omkring och kolla på andras kärror är ett viktigt inslag som ger inspiration och drömmar för framtiden.\"

Kämpa på!!!![8D]



Patrick Roos
IMAC Sverige

Pimp Your Plane!
www.tpvictory.se


Testpilot för alla möjliga saker från fjärran östern...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se