Daniel Casselby

Started by Casselby, 2010-01-28, 22:24:08

Previous topic - Next topic

patrik

#15
Oj va tyst det blev... \"Don\'t mention the war!\"
 

paroos

#16
Har sett varenda film på hela internet om den...[8)]
Men jag vill se diiiiiiiiiiiiin!!!![}:)]
Speciellt i verkligheten...mmmmmm...så fräckt det skall bli!
Kör du freestyle med den, kan jag inte döma, inte opartiskt i alla fall...[;)] Härmed diskar jag mig själv från det!
Tar du med egen handuk till drägglet eller skall man ha med det själv?

Jag har bekymmer o lite problem med sömnem, verkar som EMHW är sålt och nye ägaren gör inte längre Ultimate![:(!]
Återstår H9an eller Aeroworks.
En ljusning i mörkret är att Carden snart släpper en!
Men fan vet om man orkar bygga en så stor best, ARF känns närmre till hands. Men vem vet, du kanske säljer din till 2011??[:p]
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Casselby

Sälja...Du skall få provflyga den till sommaren Patrik[;)]
Nu kanske du kan sova bättre![:D][:D][:D][:D]
 

Lonsan

Men...ändå...hur hänger det här ihop;
en snäll gammal fabror lärde mig en gång när jag för första
gången på darrande ben närmade mig ett modellflygfält att
\" 2 vingar är minst 1 vinge för mycket\" [?]

Har funderat mycket på detta och det verkar som att någon för jätte länge sedan (den fabrorn är nog död nu) tänkte att dubbelt så många
vingar måste ju bli dubbelt så bra! Men sen tog man bort extravingen
och sen flög man till månen utan vingar (men man använde visst en extra stark motor då).




no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

Casselby

Det är tur att inte alla tycker att biplan är tufft. för då hade ju alla flugit Ultimate och Pitts.
Och det hade inte varit så roligt.

Jag är faktiskt medveten om att den kanske inte är det bästa tävlingsredskapet i disciplinen.
Men jag tror att i Freestyle håller den nog måttet med god marginal!

Mvh
//Daniel
 

paroos

Woohoo stopp o belägg!
Hey H9s 46% Ultimate är designad och Mike McConville och flyger enligt alla ägare (har läst MÅNGA trådar) som en dröm, både precision och IMAC. Många tävlar med den i USA.

Tror många förväxlar en Ultimate (som är ett flygplan designat för avancerad aerobaticflygning) med ex. Pitts, ja kanske även egenskaperna hos andra bi-plan som stearman m.fl.
Glöm det!! Ultimaten har samma egenskaper som monoplanen i det att de är långa i kroppen = långt moment, liknande vingprofil och vingkonstruktion för aerobatic-precision.

I tournament of Champions (TOC) flög man förutom freestyle sjukt svåra invitational program (precis som i TAS numera)svårare än Unlimited. 2002 vann Chip Hyde hela klabbet med Aeroworks stora Ultimate...
Finns många exempel på framgångar med Ultimate modeller!
Bernd Beschorner är ett annat, fina placeringar i TAS med Ultimate.
Quique har också flugit en o annan dubbeldäckare framgångsrikt...

Så, Ultimate KAN det sitter nog mer i huvet på folk at det inte går![:D]
Därför skall det bli mycket intressant att se vad en så kompetent herre som Casselby kan uträtta med denna grymma maskin![}:)]
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Casselby

Jo jag kan nog till viss del hålla med dig Patrik.
H9:an är kraftigt modifierad: flyttat vingar dragit i kroppen.....
H9 Ultimaten är som sagt en bra kärra! Disignad av proffs bla bla bla..Men den är också 8 år gammal. Och jag tror inte att utvecklingen har gått bakåt.

Det var tänkt att jag skulle flyga Ulf 3W Ultimate på en tävlig för några år sedan. Jag åkte till Brännebrona några dagar innan tävlingen och programmerade in modellen i min radio, tankade upp och drog iväg. Men Fy!!! Det gick inte flyga en enda ren manöver med den!
Provflugit CARF Pitts, Flyger som en potta skit. Samma med Exlusive-model Pitts Skala 1/1,7 flyger som en luft ballong ungefär. Alla dessa modeller är naturligtvis bra på sitt sätt och fina att flyga omkring med rök och så. Men helt värdelösa om man siktar på en pall plats.

Det jag menar är att det är nog svårare att konstruera en dubbeldäckare som flyger bra utan massa sekundära effekter. Men lyckas man finns det nog fördelar också!
kortare spännvidd förhållande till kroppen och mer luftmotstånd (Det är bra när man flyger nedåt)
tex.

Ja... Vi får se vad den får för betyg av mig när jag har flugit den!

//Casselby




 

Casselby

\"\"\"2002 vann Chip Hyde hela klabbet med Aeroworks stora Ultimate...\"\"\"

Det var väll hans farsas Ultimate. Som han hade byggt själv????
Det säger Chip på en video jag har iallafall.

//Casselby




 

Aerobat

Bra eller inte bra med 2 vingar - det skulle i alla fall vara skitkul att få med dubbeldäckare på tävlingarna. Själv älskar jag Pitts S1, men den designen suger ju tyvärr för RC.

//Ulf S
Mvh Ulf

paroos

Han var sponsrad av Aeroworks och flög med prototypen till deras (gamla) 42% variant, DA 200 prototyp i nosen. Står tom Aeroworks på kärran! Så har jag fattat det i alla fall. Om denna var en ARF eller byggsats vet jag inte, heller inte om hans farsa hjälpte honom bygga den...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

#25
PS.
Jag hade inte sett den filmen (den på H9an), fan va go flygning och som han smiskade den![}:)][:p]
Extra gött när de flimat i bra kvalité!
DS.
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aeroparts

Kan ni inte slåss om det...[;)]


At the 18th annual Tournament of Champions (TOC) In Las Vegas, NV, last October, the competition was fierce, and the flying-spectacular!

Ultimate champion
The only biplane in the entire TOC lineup was the prototype Aeroworks model that Chip Hyde flew to victory. Two months before the TOC, Chip received two almost-ready-to-cover (ARC) prototype Ultimates. In that short time, he was able to cover the planes and install all of the hardware, control surfaces, engines and radio systems. After that came the test flights and the practice to learn all of the plane\'s attributes. The Ultimates\' flying characteristics worked well with Chip\'s flying style and contributed to his success at the TOC.
/Lennart

Casselby

Ja ja. Jag ger upp! här är Chip med sin pappas konstruktion. (tror jag)
Jag fattade aldrig att han har flugit med två st. i TOC.

Tack Lennart.

//Casselby



Image Insert:

74.26 KB
 

Aeroparts

Ultimates eats cap 232...men du är ju van att äta upp andra kärror.. Daniel [:D][:D]
/Lennart

Image Insert:

48.99 KB

Lonsan

quote:
Originally posted by Casselby

Förlåt! kanske var otydlig.
Det var inte ljudet jag syftade på, det var allt det gula som rör på sig!
Jag kan nästa gång skriva att: OBS! Ni som inte kan se skillnad på bensin flygplan och hoppmadrasser vänligen se till att ljudet är av.[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Mvh
//Daniel








Hoppmadrass , sorry, det tog ett tag men nu trillade polleten ner, ha ha!

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår