Författare Ämne: SU-26 40% electric  (läst 70696 gånger)

Utloggad Kent

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 522
    • Visa profil
SV: SU-26 40% electric
« Svar #405 skrivet: 2018-09-03, 11:23:51 »
En sån vill jag också ha ;)
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 122
    • Visa profil
SV: SU-26 40% electric
« Svar #406 skrivet: 2018-09-03, 22:15:16 »
Vad hindrar dig??
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad Kent

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 522
    • Visa profil
SV: SU-26 40% electric
« Svar #407 skrivet: 2018-09-05, 10:59:35 »
Money, money, money...rich mans world
Barry CO
Valter Johansson
Tele Pilot
Tel: 0709165767

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 122
    • Visa profil
SV: SU-26 40% electric
« Svar #408 skrivet: 2018-09-05, 13:47:24 »
Möe junk...stooor tändbox, pumpar och grejs.
Men man slipper krökar o kanistrar o sånt, ingår i motorn.
Så detta är rena budgetmotorn då den troligen kommer att dra hälften så mycke soppa som t ex de populära 180cc 2-t.
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad Mikael_Ingemarson

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 955
    • Visa profil
SV: SU-26 40% electric
« Svar #409 skrivet: 2018-09-05, 14:26:14 »
Då vill det till att du flyger mycket om det skall löna sig.  :-\

Utloggad paho

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 509
    • Visa profil
SV: SU-26 40% electric
« Svar #410 skrivet: 2018-09-13, 22:41:41 »
Möe junk...stooor tändbox, pumpar och grejs.
Men man slipper krökar o kanistrar o sånt, ingår i motorn.
Så detta är rena budgetmotorn då den troligen kommer att dra hälften så mycke soppa som t ex de populära 180cc 2-t.
Min ZDZ 180 drog bara 7 liter denna säsong, bland det bensinsnålaste jag har haft någonsin...

MVH
Patric Holmström

/Patric

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 122
    • Visa profil
SV: SU-26 40% electric
« Svar #411 skrivet: 2018-09-14, 23:08:41 »
Snart klart...konstaterade vid omräkning att TP skulle hamna nästan 5 cm längre fram nu :o
Därför gjort en Rx-strömplatta som sitter ca 70 cm bakom TP.
2 x LiFePO4 2500 mAh
1 x LiPo 3s4000 mAh (som underhållsladdar LiFePO4)
Emcotec Ampere och Gryphon BEC.
In alles 910 gram med plattan.
Kan behövas vikt i baken ändå.
« Senast ändrad: 2018-09-14, 23:11:28 av Lonsan »
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 122
    • Visa profil
SV: SU-26 40% electric
« Svar #412 skrivet: 2018-09-16, 18:30:16 »
Brapp brapp gurg bropp kluck
https://youtu.be/kYQyVo4I-Hw
4-takt :-)
2-takt :-(

Utloggad paho

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 509
    • Visa profil
SV: SU-26 40% electric
« Svar #413 skrivet: 2018-09-16, 21:30:43 »
Brapp brapp gurg bropp kluck
https://youtu.be/kYQyVo4I-Hw
Maffigt ljud, mycket vill ha faktor på den... du verkar heller inte ha några vibrationer? Ser hur stabilt ut som helst.

MVH
Patric Holmström

/Patric

Utloggad Lonsan

  • Unlimited
  • *****
  • Antal inlägg: 3 122
    • Visa profil
SV: SU-26 40% electric
« Svar #414 skrivet: 2018-09-17, 11:26:00 »
He he, en del vibrationer är det men det kommer nog att minska, motorn går lite fett nu precis i början.
Den lilla luckan (magnetlåst) på sidan öppnades pga vibrationer vid ett visst varv
och tror jag kommer sätta nåt krysstag över huvöppningen också.
4-takt :-)
2-takt :-(