Det verkar som att det för en gångs skull är lika förutsättningar för att träna i vinter. Inte ens grabbarna i de södra delarna av landet kan flygträna tack vare snön.
Enligt en rapport från RPM går all hans lediga tid åt till att skotta snö. Det är ju bra träning det också.
Vad kör du med för motor, reglage, ack och prop i multiplexen? Jag har en likadan och tycker min är lite väl orkeslös, den drar sig knappt ut ur en hovring så det måste det bli ändring på! Förmodligen har jag snålat på att köpa en "billig" ack!
Hade mindre motor från början, men den blev lite baktung. Jag tycker Parkmastern flyger kass baktung.
quote:Originally posted by Daniel
Vad kör du med för motor, reglage, ack och prop i multiplexen? Jag har en likadan och tycker min är lite väl orkeslös, den drar sig knappt ut ur en hovring så det måste det bli ändring på! Förmodligen har jag snålat på att köpa en "billig" ack!
Tackar Vet du vad motorn varvar? Jag ska prova mindre stigning på proppen, tror det är 10x6 som sitter på nu! Det är ju perfekt och flyga på lunchen på jobbet!
Ge den stackarn en riktig ack också. Ingen kedja är starkare än svagaste länken.... LiPo ackar ur senaste generationen håller lätt 10 % högre spänning under höga belastningar = 20 % mer power i systemet! Ibland får man t o m proppa ner en setup eller gå ner i antal celler när man byter till senaste LiPo generationen!
Den där lilla snön är väl inget att ploga. Jag har skottat nästan hela dagen, trappan upp till huset är över en meter hög och man får ändå slänga snön uppåt.