Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Paul

#16
Lite bilder från träningen.....
Norges och Danmarks flightline.
#17
Känns lite skumt att sista anmälningsdagen är ca 10 dagar efter att tävlingen varit......
#18
Det blir inget IMAC flygplan för tillfället.......
#20
Sebart Miss Wind S 50e i nyskick, med vingpåsar, vingspann 1520 mm, längd 1580 mm, Castle Phoenix Ice 75 amp, Scorpion 4025-12, Hitec HS 5245MG på höjd och sida, tot 2 servon, Hitec HS 5065MG på skev, tot 4 st, 3 st Zippy Compact LiPo 6 celler, 4000 mHa, använda tot 6 gånger/styck på ett korrekt sätt, alltså i princip nya.
Ett väldigt välflygande flygplan, där man lätt sätter dit vingarna med kolfiberpinnar, trots att detta är ett biplane känns det som att flyga en monovinge.

Pris tot för allt 4000 kr
Paul tel. 070-4332430
#21
Jag tyckte att det var en jätterolig tävling, även om jag ej tävlade. Det var trevligt att träffa alla och umgås ;D
#22
Allmänt / SV: Kalmar träning........
2017-04-30, 18:09:03
Ja Nilo, även små flygplan är roliga att flyga, haft en härlig heldag med Pär, först Rc sen mc.... :)
#23
Allmänt / SV: Kalmar träning........
2017-04-30, 13:00:58
Vi i Kalmar som numera är lite tysta av oss, vill ändå visa att vi verkligen finns....
Hälsar Pär och Paul
#24
Hej Kamrater, glöm gärna ej att sista anmälningsdagen är nu på Lördag, dvs 22/4...... betalningen skall var klubben tillhanda Tisdagen 25/4, enligt tävligsinbjudan.
#25
Vet inte vad du menar när du säger "knappen", om det är den vita knappen/lilla switchen på Emcotec enheten ? då har jag ingen aning?
Om du menar att "knappen" är din lägesbrytare på sändaren, så skall du kunna stänga/av på killswitchen på sändaren. Fast sken PÅ, Blinkande sakta AV, du skall kunna stänga av/på utan utan att starta om elekroniken....
Failsafen vej jag inte mycket om, det viktiga är om du får mottagare bortfall så skall killswitchen bryta och stänga av motorn.
#26
Farbror Klavins..... :-*...... Snart......... ;)
#27
Läste nu att du försökt programmera, du har väl inte missat att det finns en liten vit knapp på sidan som man kan ha i två lägen, funkar inget kan den ju även vara kaputt ?
Om någon annan vet..... Svara gärna här.
#28
Hej Rasmus, då får jag väl svara... Den kan programmeras har jag för mig, längesedan jag ställde in ngn nu, men både vad gäller batterityp och failsafe, här är manualen
http://www.rc-electronic.com/downloads/pdf/bedienungsanleitungen/Anleitung_DPSI_Micro_RCS_EN.pdf
Läs den.
Vidare som är MYCKET VIKTIGT, kanalen du kör killswitchen på måste ställas in i radion på absolut Max/min värden, annars kan den tveka om den verkligen skall vara på eller av....., med följd att den kan bryta när som helst. Har för mig att Spectrum har följande värden +140/-140, det betyder ju då att när den kanalen som killswitchen ligger på skall stå på +140 när du vill att den skall vara aktiverad, och -140 när du vill att den skall vara avaktiverade.
Multiplex har +110/-110 som min/max, och även om det ej är 140 på Spectrum måste det vara absolut min/max värden på kanalen.
#29
Jo, Älmhult är tänkt som en av tävlingarna jag besöker.....
#30
Ok, tänkte väl bara säga till er alla som inte redan vet, bägge Sukhoierna är nu hämtade och borta, den sista åkte igår, bägge har fått trevliga nya ägare och jag hoppas dom kommer trivas hos....
:) DOM ANDRA..... :)
I och med detta lägger jag också ner tävlandet, men kommer åka och umgås på ett flertal tävlingar....
Har köpt ett elektriskt flygplan som jag kommer flyga lite vackra stillsamma manövrar med, och min nya pärla BMW r 1200 GS, kommer användas flitigt med hoppas jag :)
Så nu vet vi alla, dvs ni andra som inte redan visste...... :-*

Glömde ju säga, flygplansrummet har blivit ett vanligt vardagsrum igen......