Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Kent

#496
Köp och Sälj / Extra 300s prissänkt.
2008-05-13, 14:07:52
Hej Henrik

Vad är det för mått och vikt på kärran ?
Det enda som är kvar av min CAP 232 är en 3W B2 70 cc (boxer)
som kanske passar.

Min Cap var 224 cm i spännvidd och vägde 10,5 kg

hälsningar

Kent (070-5155347)


Barry
#497
Byggen / Mottagar acc nära tändboxen?
2008-02-25, 09:09:54
På min CAP är avståndet mellan mottagarbatteriet och 3W\'s tändmodul bara några cm. Båda är inhysta i motorrummet. Har aldrig märkt några problem. Kan bero på att jag har lindat in batteriet i aluminiumfolie, med risk för överhettning förståss. Håller koll på batteriets temperatur, speciellt vid varma dagar. Har en liten mätprobe som kan kopplas till mitt FLUKE mätinstrument.

Barry
#498
Byggen / Ännu en Yak54, 220cm
2008-02-20, 16:40:06
Hur kom du ut ur väskan???[:D]

Barry
#499
Allmänt / Vilken helg...
2008-02-11, 12:35:33
Man blir ju avundsjuk alltså, kanonväder i helgen som sagt men vårt fält står fortfarande under vatten. Synd att jag sålde min Catalina, den var väl inte så lämpad för IMAC, men skulle passa bra på fältet just nu [:)]

Barry
#500
Allmänt / Imac film 2006 Första året
2007-12-09, 15:04:39
Hej Peter

Har du hunnit med någon samlings CD för 2007?
Blir väl lite tid med sånt just nu [:)]

Barry
#501
Allmänt / Det blev en kille...
2007-12-09, 14:59:35
Var är sändaren?

Ett stort grattis

Barry
#502
Tävlingar och evenemang / Helsingborg
2007-08-29, 22:24:25
Håller med Peter, själv räknar  jag med att flyga Intermediate nästa år.

Vi hörs å syns


Barry
#503
Byggen / Ny maskin!
2007-08-24, 18:51:07
Äru på väg in i sängkammaren med den?????????? [:D]

Barry
#504
Det såg mycket bra ut Fräs. Din Extra 300L är perfekt för Aresti. Nu är det bara upploppet kvar [:D].

Barry
#505
Manövrar / Hur gör man en kvickroll?
2007-08-02, 08:19:10
Det finns många som förklarar de olika manövrarna, hittade detta:
http://www.scootworks.com/rdrc/aerobat.html


Barry
#506
Byggen / Extra 300L från CA-Models
2007-07-23, 09:06:39
Nu får småsälarna snart hålla sig på betryggat avstånd...

Barry
#507
Utrustning / 3W 85B2
2007-06-08, 08:38:10
#508
Utrustning / 3W 85B2
2007-06-08, 08:33:59
Hej

Har också använt denna beskrivning.
Om du har ställt Low/High nålarna någorlunda rätt och den stoppar vid höga varv (även om du öppnar nålarna ytterligare) beror det troligen på;

Utrymmet under Diagrammet som förser nålarna med bensin töms på sitt innehåll vid stort flöde. Diagrammet styr ju den fjäderbelastade nålen där soppan kommer in från bensinnippeln.

Genom att höja vipparmen (med en liten skruvmejsel) kan man få den att öppna ventilen mer. Räcker inte det får man korta av fjädern något (börja med ett varv) med en nagelsax.

Det behövs ju ett visst Vacuumtryck för att nålen överhuvudtaget skall öppna. Detta vacuum uppstår när man flippar runt proppen.

Man kan kolla om nålen är rätt fjäderbelastad genom att trycka in luft via bensin nippeln. Nålen skall då öppna (poppa upp) vid ca 10-12 psi). Också kallat \"pop up pressure\"

Man behöver ju en manometer och en luftblåsa för att testa detta. Enkel att göra själv. Finns en beskrivning på nätet.

Blev lite mycket detta. Börja med att kolla nivån på vipparmen enligt Walbro Tuning beskrivningen.

Far o flyg

Kent

Barry
#509
Utrustning / Composite modeller
2007-05-12, 08:19:06
Vad gäller oktantal. jag följer bara 3W\'s rekommendationer:
Use a high octane unleaded fuel (98 octane is ideal)
Har inte läst vad andra tilverkare säger.

För mycket prat, flyg istället[:D]

Barry
#510
Utrustning / Composite modeller
2007-05-11, 09:46:03
Hej

Jag har 2st 3W motorer (boxer 70 cc och en cyl 75 cc) som jag kör på 98 oktan, 2% castrol TTS. Dyr olja, ca 190 kr/liter, men jag tror att man i längden tjänar på att använda en bra helsyntetisk olja.


Barry