Servon till 88\" extra-Ris eller ros?

Started by Spitfiremagnus83, 2011-08-13, 00:10:31

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Tack för inputen!

Något annat du kan anmärka på i min setup? Det är rätt intressant det du säger med att grejerna går i arv från kärra till kärra. Mycket kommer från min gamla GP yak...

Det jag är lite rädd för är strömförbrukningen... Paroos, genomsnittlig förbrukning på din extra som har liknande servopark som mitt bygge kommer ha? Låt säga på en normal 10-12 minuters flygning.

Har som sagt i dagsläget 2 i princip splitternya lipoackar i på 2200 mah vardera. Går ju snabbt att ladda, men man vill ju ha lite marginal....

Återigen, tack till dig och alla andra som svarat. Ovärderlig hjälp!
 

Spitfiremagnus83

Jo! En sak till.

Har hört/läst (om jag minns rätt) att futaba mottagare och hitec servon inte alltid gifter sig helt bra... Eller om det var tvärtom...

Någon som kan dementera?
 

paroos

Ja, det är inga problem.

Ang. ström, 4400mah till 6 servon är plenty.
5-6 flygningar väldans safe.
Min Extra drar 350-450mAh/flygning, 12min i luften + varmkörning och taxning, ca: 15min total drifttid per flygning.
Tändningen drar nästan ingenting.



//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

Skönt att veta! Lipoackar är ju förhållandevis billiga, så man kanske kan investera i ett par ackar till!

Jo tändningen är snål med ström, blir lika paff varje gång jag fyller upp efter flygdag!
 

Aeroparts

quote:
Originally posted by Spitfiremagnus83

Skönt att veta! Lipoackar är ju förhållandevis billiga, så man kanske kan investera i ett par ackar till!

Jo tändningen är snål med ström, blir lika paff varje gång jag fyller upp efter flygdag!



Det är ju inga problem,skulle det bli lågt med spänning så tryck i lite med laddaren. Tanka, lite snack och en fikapaus på en halvtimme så har du fyllt accarna igen.
Försök att inte göra allt för komplicerat.
/Lennart

Spitfiremagnus83

Den tanken har slagit mig också! Det sociala måste också till.
 

Lonsan

quote:
Originally posted by Aeroparts

quote:
Originally posted by Spitfiremagnus83

Skönt att veta! Lipoackar är ju förhållandevis billiga, så man kanske kan investera i ett par ackar till!

Jo tändningen är snål med ström, blir lika paff varje gång jag fyller upp efter flygdag!



Det är ju inga problem,skulle det bli lågt med spänning så tryck i lite med laddaren. Tanka, lite snack och en fikapaus på en halvtimme så har du fyllt accarna igen.
Försök att inte göra allt för komplicerat.
/Lennart



Nä just det, varför krångla till det.

Så, bort med alla boxar, kör direkt på mottagaren, skippa också strömbrytaren (koppla i och ur acken med kontakdonet i stället) men framför allt, skaffa en lättstartad motor,
t ex en så\'n som går på el[:D][:D][:D]

JA, jag menar det!

Tips, använd LiFe celler till Rx så får du en spänningsnivå
som funkar bra både till vanliga 6V servo och \"HV\".

\"25 Nm club\"
MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Aeroparts

Ja,Lonsan.
Hade jag haft denna 88\" så hade det utan tvekan blivit el.
/Lennart

paroos

(F)El setup...[xx(][:(][B)][V][|)]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se