Om man inte gillar Warbirds....

Started by paroos, 2011-09-02, 23:42:27

Previous topic - Next topic

paroos

...Har man inte sett denna![}:)][:p]



//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aeroparts

#1
Ok jag har inte stått på starlinjen i IMAC mest p.g.a att jag inte är tävlingsmänniska, så det överlåter jag åt Carl.
Men jag gillar Warbirds mm, men har aldrig riktigt gillat flygplan som inte låter som flygplan skall låta, när Moki dök upp kom suget igen, men det  fantastiska ljudet på tomgång blir lätt en hysteriskt övervarvad stjärna och tjusningen försvinner lite (i mitt tycke), även de flercylindriga tvåtaktarna har inte rätt ljud.
Därför blev jag helt tagen av en Mustang med en två cylindrig inline fyrtaktare visades på Karlsrohe mässan som vi besökte. Här snackar vi skala ljud, håret stod rätt upp överallt. När det sedan visar sig att en trecylindrig variant var på väg kan man ju inte låta bli att börja forska lite mera. Motorerna görs hos KOLM i Österrike, och deras 195cc trecylindriga testkörs/flygs just nu. Jag \"råkade\" starta en tråd på FG om denna motor, och det var omedelbar response kan man säga, jag har blivit bombad med epost. Vi får se om jultomten kan vara snäll...
/Lennart


Skruva upp volymen och njuuuuut....så här skall det låta.


http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=65810

Spitfiremagnus83

Så där ja. Nu står alla hår på min kropp i givakt. Lyssnade först i datorn, men gick snabbt och kopplade in i stereon hemma. Magiskt!
 

paroos

Till alla P-51 lovers...[:p]
Underbart filmat (film 1 o 2), ett av de vackraste flygplan som byggts utan tvekan! Nästan ofattbart att nåt så vackert kunde vara en grymt effektiv \"killing machine\".





All ni behöver veta, enjoy!




//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Skymic

Så kan man även stoppa i deras boxer 130 cc
I en IMAC Kärra
http://www.youtube.com/watch?v=OiJmtbSY__o&feature=youtube_gdata_player


//Micke
www.Autopartner.se
Futaba
3W Power



//Micke


Mats_N