Ut med det gamla, in med det nya!

Started by Spitfiremagnus83, 2012-09-05, 00:13:35

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Efter tävlingen på Gripens modellflygfält så åkte jag hem till Malmö för att 12 timmar senare sitta på ett flyg med destination Toronto, Kanada.

Efter att ha tillbringat några dagar i denna stad, så slog jag till.
Ett samtal till Great Hobbies i Mississauga, 2 mil från Toronto så var en DA60 inköpt. Med budbil kom motorn ett par timmar senare. Plockade upp den ur kartongen och kollade så att allt var ok, sedan fick den åka ner i min packning. Jag var ju på semester trots allt!

I kväll sÃ¥ plockade jag fram kameran för att föreviga skapelsen. Ã,,r sÃ¥ nöjd med mitt inköp. Ã,,r det nÃ¥gon annan i IMAC som har en DA60? Hade varit kul att fÃ¥ höra om nÃ¥gon har nÃ¥gra tips eller liknande.

Nu är frågan om DA:n ska få en runda i min Extreme Flight Extra300, eller ska få ligga som prydnad tills nästa projekt går i gång. Detta blir framåt våren förhoppningsvis, om jag har fått jobb osv. (tar examen i januari)

Frågan är om jag kan hålla mig, den kommer säkerligen få bekänna färg i Extran en runda innan säsongen är helt slut.

Bilder kommer i nästa inlägg, firefox gillar inte bilduppladdnings funktionen...
 

Spitfiremagnus83



Image Insert:

73.41 KB

I all sin glans!



Image Insert:

73.35 KB

Propphubben, om jag har förstått det rätt är axeln gjord i titan. Stämmer detta? Den har ju en lite annan färg än det andra...



Image Insert:

76.31 KB

Gjutningen på cylinder. Lite gjutskarvar som jag stör mig lite på, men det är ju inget som försämrar prestandan!



Image Insert:

76.59 KB

Chokearm redan på plats, i matchande rött.



Image Insert:

76.59 KB

Throttelarm likaså.



Image Insert:

74.29 KB



Image Insert:

86.58 KB

Hubben är vacker i sig tycker jag.



Image Insert:

78.13 KB

Tändbox och tändhatt. Som lustigt nog är tillverkat i Aussieland.


 

Aerobat

Grattis - den ser väldigt fin ut[:)]

Tips? Det är ju en DA... se till att den får soppa. Slå 3-4ggr med choke. Slå 3-4ggr utan choke. Sen är det bara att åka[8D]

Har du vägt den förresten? med/utan tändsystem?
Mvh Ulf

Spitfiremagnus83

Tack Ulf!

Har inte vägt den, får leta fram hushållsvågen och se efter.

Har alla DA en konstig koppling till tändacken? Det var inte den vanliga UNI-kontakten som jag känner igen från min DLE. Man fick med en extra kontakt, får se om jag anänder den eller helt enkelt sätter på en UNI istället. Den kontakten som följde med ar onödigt stor tycker jag...
 

Lonsan

#4
Det finns säkert en mycket bra anledning till att DA skickar med Anderson Powerpole connectors.
Om du inte gillar dem, byt då till något rubustate robustare än en UNI-kontakt.
(måste stänga av den där automatiska FELstavningsfunktionen i stevomobilen)

Team Desire Power
MPX Royal Pro 16
MPX Royal Pro 9

PLETTENBERG Predator 50/6
PLETTENBERG Predator 30/8

Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

Hell Yeah!!![}:)]

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Paul

Magnus säljer även Enigma- maskiner, jag har köpt en och kan dekryptera alla hemliga koder[:D][:D][:D]
Hälsar Paul och Perra från ett soligt Göteborg.
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Spitfiremagnus83

#7
Stämmer! Vill ni ha en i helkomposit så finns det på lager! Både Perra och Mayday har en sådan och kan nu läsa samtliga mina inlägg, trots att bokstäverna ser konstiga ut!

Magnus från iPhonen
 

Kalle_Flygare

Grattis till en finfin motor skulle det stå i mitt gamla inlägg!