IMAC Domarkurs 2013

Started by Skymic, 2012-09-23, 09:02:08

Previous topic - Next topic

Skymic

quote:
Originally posted by rc_jorgen

Hej alla,

Alla som kan, bör delta i kursen. Vi måste få fram fler utbildade domare som kan hjälpa till vid våra tävlingar. Det har varit brist på utbildade domare vid flera tävlingar i år. T ex i Tidaholm där endast ca 50 % av domarna hade gått domarkursen.

Om Tim går upp i Advanced nästa år, så har vi bara Lonsan och Patrick som för närvarande kan döma i denna klass. Detta räcker inte!! Vi måste få fram fler kvalificerade domare.

Så kom med på domarkursen, så vi kan hjälpas åt att utveckla oss och vår sport.

Härmed anmäler jag mig till domarkursen.

//Jörgen






Helt rätt!

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


paho

Hej !

En fråga, när vi hade tävling på Tullinge hade vi två personer som ville börja döma IMAC-tävlingar. De dömer idag fullskalaaerobatic men vill komplettera med modell. Kan de också gå kursen? Eller är det förbehållet bara oss piloter?

/Patric
/Patric

Skymic

quote:
Originally posted by Fighterpilot

Hei Micke

Jeg kommer

Mvh Rolf

Acropilot

[:)][:)][:)] det hoppas jag verkligen[:)]

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Mikael_Ingemarson

Jag vill också vara med[:p]

//Mikael Ingemarson

http://www.zdz.se
MTW-dämpfer

Skymic

Det är härligt med ett så stort intresse, men den slutgiltiga anmälan återkommer vi med.

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Guzzten

#20
En fråga:
Jag vill ha med min fru på kursen, av 2 anledningar. Dels kan hon säkert hjälpa till på tävlingarna med nått men framförallt kan hon hjälpa mig på fältet. Hennes grundkunnande är att hon vet hur planet ser ut ( hon har ju sett mina...)
Är det möjligt att ha med henne? Får vi ut nått av det? Eller är det överkurs för någon som \" inte kan nått\"???

// Anders

/Turinigy 9X, Assan, DLE, No name kina maskin, lagom servon, träpropeller.
// Anders
http://www.facebook.com/AndersHellsensImacTavlande
/Futaba FX-30, PowerHD, JC-Engines, Pilot-rc, Xoar

Speedbird

quote:
Originally posted by Guzzten

En fråga:
Jag vill ha med min fru på kursen, av 2 anledningar. Dels kan hon säkert hjälpa till på tävlingarna med nått men framförallt kan hon hjälpa mig på fältet. Hennes grundkunnande är att hon vet hur planet ser ut ( hon har ju sett mina...)
Är det möjligt att ha med henne? Får vi ut nått av det? Eller är det överkurs för någon som \" inte kan nått\"???

// Anders



från Mickes post... [:)]
-----------------------
För att grunda inför kursen så föreslår jag att börja läsa i regelverket och att prova på
Online kursen.
-----------------------

jag lägger till...
plugga in lite aresti symboler så kan hon ju träningläsa för dig när du flyger innan kursen,
så går det nog bra [:)]

/Perra
 

Skymic

Nu hoppas jag att datumen för är klara, så planera in.

2-3/3 2013
Ytterligare info kommer ang detaljer



//Micke
IMAC-Sverige




//Micke