Försäkring för flygplanet

Started by hovhas, 2010-01-28, 16:09:04

Previous topic - Next topic

hovhas

Hej!
Jag funderar på specialförsäkring för mina flygplan. Min hemförsäkring (Trygg_Hansa)täcker i princip alla missöden som kan ske på backen. Den täcker dock inte inte sådant som kan ske vid flygning/träning, de gör heller inga tilläggsförsäkringar för flygande farkoster. (Detta har jag fått utrett)

Jag har klubbkamrater vars hemförsäkring ligger i Länsförsäkringar, de har tecknat en \"tilläggsförsäkring\" för sina turbinflyg som gäller vid missöden under flygning.

Jag vill inte byta bolag av detta skäl. Så jag undrar om det finns nåt bolag som tar upp en specialförsäkring för modellflygplan under flygning.

Jag väntar på besked från Länsförsäkringar angående om dom kan ge mig en enskild försäkring, men de var tveksamma med motivet att det då inte handlar om tillägg till en hemförsäkring.

Förbundets försäkring täcker ju tredjepartsskador mm. så denna fråga handlar alltså bara om själva flygplanen.

Hur gör ni?

Ju mer man flyg!
Ju mer man flyg!

imacse_peter

Då har Trygg Hansa ändrat sina villkor de senaste åren? Den gällde nämligen tidigare även flygning (om det är en plötslig och oförutsedd händelse)

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Aerobat

Hej,

Vet du vad det är för tilläggsförsäkring?

//Ulf S
Image Insert:

25.78 KB

www.krill-model.com
Mvh Ulf

imacse_peter

quote:
Originally posted by Aerobat

Hej,

Vet du vad det är för tilläggsförsäkring?

//Ulf S

www.krill-model.com



\"Drulle\" eller Allrisk som det heter...

// Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Skymic

japp det var den jag fick ut på från Trygghansa, Allrisk.

/Micke
Autopartner RC
HAB


//Micke