Main Menu

2,4 GHz

Started by Daniel, 2010-01-18, 21:50:01

Previous topic - Next topic

Aerobat

Jag är definitivt för \"Keep it simple\" och jag tror på en setup utan Powerboxar etc. Men det finns ju vissa begränsningar som t ex att man bara har tillgång till så många servoutgångar som mottagarenheten har alt sändarens antal kanal, vilket som är minst. I mitt fall är det 12 servoutgångar/kanaler. Detta räcker väl för det mesta, men jag har 2 servon/skev, 2/höjdhalva, 3 för sida, trottel och har tänkt att ha rök. Det blir tyvärr 13 kanaler. Jag kommer därför att köra sidan på en kanal med 3 \"mekanisk\" matchade servon. Sidan är ju relativt enkel att göra mekanisk korrekt.
Annars tycker jag att jag får en likvärdig funktion som i diverse boxar med 7-punkts balancering på alla kanaler, låg latency och 2048 upplösning genom HELA systemet, 4 mottagare, 35A cont/50A peakbelastning, redundanta batterier mm. Till vettiga pengar. Andra mer avancerade boxar kan göra mycket mer, men det är inget jag känner att jag behöver. Iofs ser de rätt coola ut monterade med alla kablar snyggt dragna.[8D]

//Ulf S
Mvh Ulf

paroos

Tja nån måste ju gå i bräschen och det har ju Spektrum/JR gjort med den mottagare du har Uffe. Gissar att Futaba också kommer att släppa en liknande värsting motagare inom kort. Tror att både Powerbox och Emcotec inser detta och för att inte tappa marknad kommer vi att få se mer integration och samarbete mellan tillverkarna alá Powerbox-Spektrum.
NÄR den dagen kommer då jag inträder i mästares grad i vår sekt (köper en 12X) kommer jag också att köra KISS principen utan onödiga grunkor.

//Patrick (-25 här i Lillehammer nu![xx(])
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aeroparts

Byt till Weatronic, så behövs inget mer än en pryl.[:D]
/Lennart

paroos

En pryl och X-antal modeller...[;)]
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Speedbird

quote:
Originally posted by Daniel

Vad jag har förstått så klarar inte en powerbox royal eller powerbox champion futabas HS signaler då man programmerar ändlägen mm via boxen, är det så?

För då spelar det väl ingen roll om man kör modul eller äkta radio eftersom det blir powerboxen som blir begränsningen!

quote:
Originally posted by paroos
Funkar tydligen inte alls med Powerbox, med eller utan matchning.

Men det är ju märkligt att de släpper nåt som inte funkar med Powerbox/Emcotecs prylar???



har ni testat ? ?

det har vi [:D] [8D]



I rest my case [8D]

/Perra
 

Lonsan

quote:
Originally posted by paroos

En pryl och X-antal modeller...[;)]


Häpp! Du är moderator nu och sätter nivån...[}:)]


no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

#36
Snyggt jobbat!

Som vanligt har alltså Jänkarna väldans mycket \"problem\" med div produkter som antagligen beror på handhavande. (I de amerikanska forumen beror det ALDRIG på hanhavande utan ALLTID på produkterna[:D])

Såna här tester gillar vi, sen är det slutsnackat![^]

Man blir så lugn o fin när Anders förklarar, precis som när han läser åt en på tävling![;)][:D]

Härligt, då kan alla Futaba lovers sova tryggt och uppgradera hej-vilt till HS mottagare![:p]

//Patrick
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se