Servo utvärdering, måste man satsa på high-end?

Started by paroos, 2009-10-04, 15:10:43

Previous topic - Next topic

Bergstrom

#60
Tur för mig att de ännu inte kan tillverka bra bilar[:)]



Jonas

Lonsan

Svar till paroos ang. resonemang pris/prestanda,track record.

Mycket enkelt!
7955 har funnits på marknaden några år, säljer fortfarande som smör i solsken och fungerar ypperligt. De är dessutom baserade på 59-serien som funnits läänge.
De bär också ett varumärke som kostat att bygga upp. Jämföra prestanda siffror och drägla över attribut som titanlåda kan alla. Förstå hur man höjer MTBF från 10000 h till 1000000 h utan att det kostar 100 ggr så mycket, det kan jag förklara...men det får inte plats här. Men det är insikten om hur kvalitetstyrning, tillverkningskvantiteter och tillförlitlighet hänger ihop som gör valet enkelt för mig. Det är visserligen bara statistik men en faktisk budget höjning på bara några procent mot en statistisk riskreducering med minst en faktor 10 tycker jag är en bra deal.

Solklart!

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

quote:
Originally posted by Bergström

Tur för mig att de ännu inte kan tillverka bra bilar[:)]


Jonas



Samma resonemang gäller bilar, flygplan etc.
Om 20år kör vi alla Kines eller Indien ägda bilmärken.
Jag jobbar mycket med Indien (vi har 20000 anställda där), de ligger lite före kina. De som fortfarande lever i villfarelsen att det är ett U-land hör av er, så skall jag berätta om deras bil o flyg industri, konsult monster företag, rymdprogram etc. Oj vad man lärt sig mycket och Oj vad man fått tänka om.
Kina är på god väg att köra ikapp, de har förresten redan haft en gube i rymden!
Är det inte fantastiskt kul, vi har fortfarande en grundsyn att de inte kan göra någonting med kvalité, ändå har de på egen hand skickat upp en Taikonaut (tror jag det heter) i omloppsbana och hem på egen hand...[:D]

//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Lonsan

Om du ser till HELA befolkningen och hur de lever så är de U-länder med stort U.




no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

quote:
Originally posted by Lonsan

Om du ser till HELA befolkningen och hur de lever så är de U-länder med stort U.




no more gassers 4 me



Rom byggdes inte på en dag, inte Sverige heller...U-et står för Utveckling! glöm inte det.
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se