Skönhetsvård

Started by harley007, 2010-06-02, 15:51:44

Previous topic - Next topic

harley007

Hej,

Någon som kan tipsa om lite produkter för estetisk skönhetsvård av modeller [:)]

Flög metanol på 80-talet som grabb, men minns inte vad vi hade för att tvätta modellerna. Mina elmodeller har jag bara tvättat bort flygetyg med lite diskmedel och vatten. Nu när man kör oljeblandat så ställs det nya krav på rengörningsprodukter [8D]

Så vad använder ni för att tvätta rent era bensinmodeller? Inkludera gärna märke och inköpsställe om ni nu inte kör med någon häxbrygd [:)]

Jag undrar också om någon kan tipsa om ett bra våtvax som ni använder för att hålla modellen \"shiny\" och var ni isf köpt detta.

Jag antar att ovanstående kan klassas som I-landsproblem, men men... [:D]

Hälsningar,
Jesper

---------------------------------------------------------------------
When you fly a YAK, you have the Edge and do not need anything Extra [:D]
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

Emanuel F

Tjena, jag tvättar med vanligt fönsterputs eller badrumsputs, många använder häxbrygder med bla. diskmedel t-röd  eller glykol spätt med vatten, men det är nog bäst att prova sig fram.
Brukar vaxa kärran med Turtle wax sealer tror jag den heter, polish brukar repa plast prova på en spillbit först.
med dessa dundermedel så ser kärran ett liv ungre ut[8D]

//Emanuel F

//www.Fullkontroll.se
// Emanuel Fantini

www.kilsmodellklubb.com

Lonsan

Hej 007!

Är det en komposit eller träkärra?
Vill bara varna för att i alla fall min C-ARF\'s kompositkärra INTE tål T-sprit!
Färgen löses upp och ytan blir matt.
Plastklädseln på träkärror tål nästan vad som helst däremot men om man dränker den fullständigt
i något starkt så kan klädseln lossna i kanterna då limmet inte är lika motståndskraftigt som själva filmen (polyester)

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

paroos

Fönsterputs, är det riktigt jävligt T-röd.
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

harley007

#4
Good **** for bad ****, tack för tipsen! Det är en träkärra Lonsan som nu redan börjat förgasas [8D]

Hittade turtle våtvax på mekonomen idag, men tänkte först höra med er innan jag handlade. Testar sealern istället efter ditt tips Emanuel, ska även prova den på mig själv, kanske kan det få även mig att se ett liv yngre ut [;)]

*Edit, *s*h*i*t

---------------------------------------------------------------------
When you fly a YAK, you have the Edge and do not need anything Extra [:D]
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

Lonsan

Förgasas??

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

harley007

#6
Kärran är ju för-gasad, dvs den har gasats (\"trottlats\") före något (premiärturen) [8D]

http://www.vimeo.com/12215651

---------------------------------------------------------------------
When you fly a YAK, you have the Edge and do not need anything Extra [:D]
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

Lonsan

de började ju så bra i Simmelsberga...

no more gassers 4 me
Max 300 tecken, 272 återstår

harley007

quote:
Originally posted by Lonsan

de började ju så bra i Simmelsberga...

no more gassers 4 me



Jo jag vet, men bebisyaken får följa med under säsongen och kan byta elektroner med dina kärror i depån om de känner sig ensamma [:I]

74\":aren blir nu min freestylekärra tills jag fått ihop en 50cc:are som sedan kommer ersätta denna väl inkörda och trofasta el maskin [:D]

---------------------------------------------------------------------
When you fly a YAK, you have the Edge and do not need anything Extra [:D]
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec