canister och canisterrör åker isär!

Started by Daniel, 2009-11-22, 10:23:41

Previous topic - Next topic

Daniel

Hur brukar ni göra med anslutningen till canistrar?
Jag har en skarv med teflonrör emellan och de klassiska svarta klämmorna. Men canistern har åkt bakåt och legat mot ett spant som var kolat.

Ska man sätta ett stopp bakom kanistern som tål värme eller finns det något bättre alternativ att skarva ihop det med?

Daniel
 

Skymic

#1
Hej Daniel!

Känt fenomen,vissa sätter en liten skruv igenom klamman och teflonröret på canistersidan.

man kan också se till att det helt rent på dessa ytor och rugga upp ytan med lite sandpapper.



/Micke
Autopartner RC


//Micke


Skymic

Så här, hoppas det funkar



Image Insert:

15.02 KB

/Micke
Autopartner RC


//Micke


Daniel

Jag har problem med att det kommer ut olja i skarvarna. JAg ska prova med högtemperatursilicon som vi har på jobbet få se om det blir bättre! Någon som har annat försla?
 

dahlberg

#4
Teflontejp funkar kanon, bara linda ett lager innan man klämmer på teflonröret så sitter det fast och blir tätt

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Daniel

Tackar, verkar bra!
Vart köper man sådan?
 

dahlberg

Vanlig gängtejp till VVS finns att köpa i dom flesta Byggvaruhus eller på  Clasohlson

http://www.clasohlson.se/Siteseeker/Search_o.aspx?q=g%c3%a4ngtejp

//Håkan
//Håkan
Team Desire Power
Team AutoPartner RC
Multiplex Royal Pro 16
Hitec

Daniel

Jaha, var det sådan tejp du menade, smälter inte den! Då är det bara att gå ut i garaget och testa! Jag trodde du menade en tejp med kraftigare struktur som var mer kraftig!

Hyvens!
 

Daniel

 

Skymic

Man skall värma teflonet med värmepistol när man sätter fast det.

//Micke

Team Autopartner RC
Minicars
Team Futaba
HAB


//Micke


Boie

Jeg har selv været ude for dette på min YAK 54 fra H9. Problemet var her at canistreren arbejdede sig bagud og beyndte at arbejde sig ind i vingerøret. Jeg opdagede det heldigvis i tide. Men alledere der havde canisteren \"spist\" sig ca 0.5 mm ind i vingerøret.



Member of the secret Knife Edge Brothers Society
Member of the secret Knife Edge Brothers Society