Goldwing Sbach 342 (30%)

Started by harley007, 2011-04-12, 14:12:39

Previous topic - Next topic

harley007

Jag fick också upp min nya freestyle kärra denna helgen, en Goldwing Sbach 342. Det var tämligen blåsigt, men jag fick iaf känna på den lite.

Mitt första omdöme är att kärran verkligen är lätt, riktigt låg vingbelastning. Yttre variabler som ca 10m/s ger iof en del extra lyft [:)] I övrigt känns Sbachen riktigt agil och rapp, tror det kommer bli ett ypperligt verktyg för freestyle.

All info om kärran presenteras i slutet på videoklippet, postar eventuellt lite monteringsbilder på den senare.

Jag använder inte pipa eller kanna, men om jag inte klarar bullernivån för freestyle, så har jag förhoppningsvis tillgång till en identisk kärra med rök och kanna som finns i \"teamet\" [8D]

Ska ni kika på filmen så glöm inte att klicka i HD (720).



Team NORDIC-HOBBYTECH.COM
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

paroos

Ser ingen film?

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

harley007

#2
Kan ingen annan se den heller får jag försöka åtgärda det på något vis, använde youtube taggen som fanns i editorn och det funkar i mina webbläsare (testade firefox och IE). Oavsett, här är en old school länk till filmen:

http://youtu.be/jVrFyKZbjWc?hd=1

//Jesper
P.S. Kanske är det Capgemini som tröttnat på strömmande media och infört nya brandväggsregler? [;)]

Team NORDIC-HOBBYTECH.COM
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

paroos

Var nog brandvägg/filter hos kunden som stoppade...

Grattis!!![8D]
Sexig maskin (Sbach), fett utrustad också.
Tufft att premiära i stormen, riktig IMAC mentalitet, gött![}:)][}:)]

Blir nog lite roligare att flyga den i mindre vind...[8D]

Om du sätter på en 22-10/21-12 så har du även en riktigt vass backup kärra för programflygningen i denna modellen.

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

harley007

quote:
Originally posted by paroos
Grattis!!![8D]


Tackar!

Japp, får bli att införskaffa lite alternativa proppar så att kärran går att använda till att rita figurer med fall i fall (ta i trä) [;)]

Team NORDIC-HOBBYTECH.COM
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

harley007

Här kommer ytterligare lite video från helgens flygning med Goldwing Sbachen. Flyg och videokvalité i filmen är inte på topp, se det snarare som blandade klipp från just testflygning och stresstest!

Ska ni kika på filmen så glöm inte att klicka i HD (720p).



//Jesper

Team NORDIC-HOBBYTECH.COM
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec

Spitfiremagnus83

Snyggt! Är det Höka fältet? Jag ska jobba på pärssons i sommar för att dryga ut studentkassan. Man får nästan ta och titta förbi tycker jag!
 

harley007

Japp det är Hökafältet. Du är hjärtligt välkommen och jag tycker definitivt att du ska titta förbi. Skicka gärna ett pm innan till mig så kan vi synka in lite IMAC kanske ;)

Team NORDIC-HOBBYTECH.COM
//Jesper
Team Nordic-Hobbytec