EXTRA 300 125\" från ExtremeFlight / Autopartner RC

Started by Aeroparts, 2011-03-16, 18:03:09

Previous topic - Next topic

Skymic

Propellern är en Engel 30x12 3 bl,
Är dock ej säker på om jag kommer fortsätta med denna, nästa flygning
Skall jag prova Mejzlic 30x13L
Motorn har ju bara gått 6Liter.

//Micke
IMAC-Sverige




//Micke


Michael Lund

Ok, tak for svar. Den ser bare så stor ud i forhold til min, som sidder på min 40%Sbach også med 3w157. Det er er en 3b 28x12 fra PT models. Jeg brugte en Elster 3b 30x12 i starten af indkøringen sidste år, men den var alt for stor.

Glæder mig til at høre din erfaring med den anden prop.
Mvh
Michael
 

imacse_peter

Michael, lite off topic men...
Jag har kört med en Engel 2-bl 30x14 och nu sitter det en Biela 30x12 på min 3W157 TS. Båda funkar bra tycker jag men lite mer drag i Bielan... Hoppas prova en Mejlik 30x13 också snart...

Back on Track...

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

Skymic

OK slut trixat med propellrar bara att acceptera att denna maskin är stoooor och då infinnersig ett visst motstånd, så nu blir det RE 3 , snabbt levererade från Fly Gaz Rc.
Det blev en snabb konvertering en kvälls arbete.
Det blev flygning i dag och och header längden som MTW rekomenderade verkar stämma fint och gav ett bra mellanregister och ett välbalanserat toppvarv, upplevde dock att man får jobba lite med nålarna, men skulle vilja säga att jag har kommit nära nu i alla fall.
Det blåste rejält på Bränne idag och det kändes skönt att få testa i blåsten, ochnu har jag i alla fall kraft så det räcker, jösses vad kärran vaknade till liv skall bli kul att tuna in motorn det sista. Ljudet ja! Den gick faktiskt väldigt mjukt och jag upplevde att den blev tystare, kanske också för att jag inte behövde använda lika mycket fullgas.
[}:)][:)][8D]




//Micke
IMAC-Sverige




//Micke