Ny Pryl \"DPSI Ampere 2x30A\"

Started by Paul, 2012-11-18, 20:55:52

Previous topic - Next topic

Paul



68.04 KB
Finns på Autopartner http://www.autopartner.se/dpsi-ampere-2x30a-p-16990-c-644.aspx

Eller direkt hos Emcotec  http://shop.rc-electronic.com/e-vendo.php?shop=k_emcotec_e&SessionId=&a=article&ProdNr=A15020&t=6&c=2751&p=2751

Det har kommit en ny grunka, kanske ngt för oss som flyger med Multiplex, eftersom vi med våra stora mottagare ej behöver använda Power-Box.
Med denna får man ju två batterier till mottagaren, tråkigt nog så finns ingen regulator i den, och jag som tänkt köra med Hitec 7955 i min H9 Su-26MM, med 2cells LiPo blir det ju 7,4-8,4 volt, detta är ju lite väl mycket, (visst man kan ju byta servon, men det har jag ej lust med), Rx tål upp till 9 volt, Ampere vet jag ej[?]
Långa servo sladdar minskar kanske också spänningen.....

Men till min egentliga fråga[?][?] Om man vill ha ngt typ av regulator som kanske ger 6,5 volt ut ??, som då jobbar ihop med DPSI Ampere, bör den isåfall sitta innan eller efter och finns det ngr regulatorer som är lämpliga att köpa någonstans, eller måste man bygga sådant själv[?]
Mvh Paul Madej
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

#1
Glömde skriva....... att jag redan skaffat LiPo, så byte till typ två cells LiFe har jag heller inte lust med.
//PM
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Aeroparts

#2
För MPX hade jag istället valt PowerBox Baselog, lite dyrare men mycket mer användbar då den har all telemetri redan inbyggd för spänning samt kapacitet.
Den reglerar också spänningen  till 5.9 el 7.4 V så att du alltid har den stabil.
/Lennart

Paul

#3
Grejt....... precis något sådant jag letat efter[:p] Eftersom jag köpt en ny MPX Royal Pro 16, med stora Pro mottagaren, har jag nu tillräckligt många kanaler att att via min rx styra mina totalt 10 servon, utan traditionell \"Powerbox\" matchning fixar ju lätt Multiplex radion, med separat möjlighet att styra varje kanal, med start/stopp lägen och rörelseutslag.
Så en sån kan det nog bli, tack Lennart[:)]
Fast en liten följdfråga[?] Äger redan en \"DPSI 2001 RV - dual power supply\" -Kan jag med denna göra samma sak, alltså styra allt med mottagaren och bara gå genom 2001:an (för att få voltregulator ) med varje enskild kanal, dvs skita i att köra servon ihop på samma kanaler, och då med servoprogramerare slippa ställa rörelsena,......Vilket blir lättast[?][?]
Fast den där Power-Box grunkan med telimetri, ser ju bara för bra ut ihop med MPX, kommer ni använda den i er nya Krill Extra, Lennart?, tror jag får önska mig en ny \"Ljulklapp\"

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Aeroparts

Vi har en Competition SRS istället, bara för att det är några fler servon och Royal Pro Tx har inte mer än 12 kanaler fullt justerbara utan att mixa. Annars hade det blivit en BaseLOG.
/Lennart

Lonsan

Minsann, finns alltså bra lösningar även till oss som har synkar servona i sändaren. :-)
Max 300 tecken, 272 återstår

Paul

#6
quote:
Originally posted by Aeroparts

Vi har en Competition SRS istället, bara för att det är några fler servon och Royal Pro Tx har inte mer än 12 kanaler fullt justerbara utan att mixa. Annars hade det blivit en BaseLOG.
/Lennart


Ok..... du, hur många fullt justerbara har MPX Royal Pro-16, är det likadant på den, försökte läsa....... men det står hur mycket som helst på utländska [:o)] Tyska.
[8)][:I][B)]


--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Paul

quote:
Originally posted by Lonsan

Minsann, finns alltså bra lösningar även till oss som har synkar servona i sändaren. :-)


Visst är det härligt, Pontus[:p] MPX är ju bara BÄST.
[;)]

--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC

Aeroparts

Hej Paul. Det är en Pro 16 vi har och med senaste programvaran så har den mixfunktioner som fixar att mixa in de 4 sista kanalerna utan att lägga allt för mycket tänkande.Förut gick dessa som AUX kanaler med full utslag men nu om jag fattat rätt så kan man efter 3.46 programvaran använda UNI mixern.
\"The UNI mixers now include a "Fixed value" option. Och då borde man ju kunna slava dom efter andra.

Väntar på PROFI TX där alla kanalerna är fullt justerbara.

Varför har du inte en Engelsk manual[?]

/Lennart

Paul

Alltså jag tittade bara på en manual på nätet i iphonen, smått och en väldans massa text, och eftersom du vet så mycket om MPX, du vet \" Multiplex online\"[8D][:o)] När du räddade mig, och jag kunde visa Tim hur lätt det var att göra en knivseggs mix när vi var på \"Vankivia \" [:)] Det roliga var att även Kent blev intresserad att pilla i sin Spectrum radio..... och han pillade bort sig rejält, inget stämde när han var färdig.
Det var tider det, då var det sol och sommar ute, nu finns inga löv på träden och det är kallt och bistert, men snart så är vi där igen, våren närmar sig för varje dag och med den en massa nyfödda flygplan som ska ut på sina första vingliga flygförsök. [8D]



--------------------------------
Mvh Paul Madej
MULTIPLEX
HITEC, ZDZ, DLE
HANGAR 9
KRILL
---------------------------
Med vänlig hälsning, Paul M

HANGAR 9                      ZDZ                   MULTIPLEX                      HiTEC