Tipps och trix med Jeti

Started by Eklund, 2014-06-04, 09:33:00

Previous topic - Next topic

Gullberg

quote:
Originally posted by patrik

Ã,,r det nÃ¥gon som kan förklara hur man kopplar ihop tvÃ¥ Duplex R14 EX med en Powerbox Royal RRS. Skall bÃ¥da ta emot signal konstant? Jag har för mig när jag körde med Futaba, att den bytte mottagare när den tappade den ena. Men nu verkar bÃ¥da ta emot signal hela tiden? FÃ¥r ingen ordning pÃ¥ failsafe heller.



Hej Patrik,

Jag har använt mig av Rcgroups.com när jag har haft frågor kring min DS-16 och fått svar snabbt. Här finns mycket kunskap i ämnet.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=58dce9b3bf3ab7f79d08e31cd407d469&t=1693301&page=665

// Gullberg

www.krill-model.com
www.desertaircraft.com
www.autopartner.se
Krill Yak 55M 33%
Krill Ultimate 300KS 39% MK1
CARF Extra 300SC 41%
EF Extra 300 85"
DA / DLE / GP
Jeti DS 24

Mikael_Ingemarson

quote:
Originally posted by Eklund

På min Carf extra har jag ju en fyrcylindrig motor. Jag skall tempgivare på alla cylindrar på den. Standard när man ansluter en tempsensor till Jeti\'n så heter den MT-300 i alla menyer. Ansluter man fler så har dom samma namn. Det är lite förvirrande och man kan inte byta namn på sensorerna i sändaren (vad jag har sett).

Där emot går det går alldeles ypperligt att öppna upp konfigurationsfilen för en modell i notepad på en PC t.ex. och modifiera texter till sensorer för mer lättbegripliga benämningar.
Då kan det se ut så här när tempgivarna har fått nya namn:






Måste du ha två MT-300 för att få temp på alla cylindrar?

//Mikael

//Mikael Ingemarson

FlyGas RC ZDZ Sverige
MTW dämpare
Müller Propellrar

Eklund

Japp, två givare per enhet