GRYMMA DEKALER!!!!

Started by paroos, 2008-06-07, 22:45:48

Previous topic - Next topic

paroos

Hej ALLA!
Kolla in denna siten: http://www.bandegraphix.com/index.asp
Mycket coola dekaler mm som hottar upp vilken gammal Yak som helst[:D]
Jag gillar speciellt det här med Wall graphics, härligt nu kan man få sin kärra över hela väggen...kanske över sängen i taket!?[:p][:D]

Det fina är att man kan påverka mycket som storlek, färger, göra egen text osv. Allt online.

Sååå nu vill vi se IMAC loggan på ALLA modeller!!![8D]

Patrick Roos
IMAC Sverige
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

Hej igen,

Jag och Peter S bestämde oss för att \"Pimpa\" våra modeller lite.[8D]
(Vi är lite dåliga på det här i Sverige)

Vi har beställt ett gäng \"Custom graphics\".

De kommer i slutet av veckan alt. början på nästa.

Vi återkommer med rapport om hur det var att handla på B&E Graphix,
kvalité på grejorna och bilder på hur det blev.

MVH

Patrick

Patrick Roos
IMAC Sverige
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

#2
PIMP MY (IMAC) RIDE!!!

Jaha idag kom så äntligen det efterlängtade stora kuvertet från USA och B&E Graphix.
Det är busenkelt att fastna totalt på deras hemsida när man sitter och testar, väljer, designar...Sidan funkar dock utmärkt och man kan ex lätt se i bilder vad man beställt och enkelt gå tillbaka och ändra.
Som sagt, det är jävligt kul och $$$ kan snabbt springa iväg!
Image Insert:

138.82 KB
Dekalerna är alltså inte av typen \"följer med din ARF\" dvs billiga o tryckta på ark. De är samma typ av dekaler som reklamfirmor använder på bilar, släp, båtar etc. De som är inramade eller har skuggor är i två skikt. De lämnar garanti på att de klara det mesta och skall ex. klara 5år utomhus.
Jag använde den \"torra\" metoden att applicera dem.
Man börjar med att dra över dekalerna med kreditkort el. dyl. för att aktiver limmet på fästsidan om ifall det släppt lite under frakten.
Image Insert:

119.38 KB
Sedan kan man antingen köra inpassningen på frihand som jag eller passa in och fästa med maskeringstejp innan man drar av bakdelen.
Sedan är det bara att passa in, fästa i lämplig kant och försiktigt och metodiskt gnugga på. När hela dekalen gnuggats på så gnuggar man extra på själva dekaldelarna. Sedan dras överskyddet bort, försiktigt och tajt mot underlaget, håll koll på om det släpper så att det arbetas in direkt. Annars riskerar man att få veck o bubblor.
Image Insert:

133.54 KB
Image Insert:

133.96 KB

Så här blev motorkåpan. Gul enkelfärg utan effekt. 1st O.S. logga kombinerad med 1st flammor...Flammorna till klippta för att passa med loggan [}:)]
Image Insert:

119.14 KB

JR loggan till sidrodret, grym!![8)] Tvåskiktsdekal, holographic red och brushed metal som ram.
Image Insert:

136.76 KB

IMAC logga nederdel sidroder, kändes obligatorisk[:)] Tvåskiktsdekal, vanlig gul och vita skuggor.
Image Insert:

137.54 KB

Till sist, JR på vingarna, Tvåskiksdekal, vanlig gul för att passa med klädseln, inramad + text i silver för att passa med inramningen på vingens mönster.
Image Insert:

129.4 KB

Hann med några bilder innan solen gick ner, så man ser helheten.
Image Insert:

106.9 KB

Image Insert:

101.36 KB

Tips: Om du tycker din kärra är snygg från början så ta inte i för mycket. Försök få dekalerna att harmonisera med modellen. Överdriv inte med för mycket bling, bling effekter. Dekalerna skall piffa upp det lilla sista och vara pricken över i:et. Inte förvandla din älskling till en julgran... Alternativet är nog att köra racet fullt ut med de riktigt stora dekalerna, ex. de som de har i sina kompletta paket till olika modeller, kan också bli grymt.

Jaha...summa summarum: Enkelt att beställa, oändliga möjligheter att designa precis det man själv vill ha. Inga konstigheter med frakten. Kanon kvalité på dekalerna. Tips 2: Innan du sätter dej och börjar, mät alla områden på modellen som du funderar på att pimpa, så blir det mycket enklare. Man väljer ju själv storlek på allt.
Inget att tveka på, PIMP YOUR PLANES![:D]

MVH

Patrick

Patrick Roos
IMAC Sverige
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

brauer

Urläckert! Blev bra balans i designen.
 

Skymic

#4
Märkligt att det ska va så kul med nya grejjor....Pimpning är på väg med posten.

/Micke
//Micke


paroos

#5
quote:
Originally posted by Skymic

Märkligt att det ska va så kul med nya grejjor....Pimpning är på väg med posten.

/Micke



Tja va f-n, man får ju unna sig nåt att roa sig med i det \"vackra\" sommarvädret...[V]
Sedan premiären med Extran 31/7...EN dag med flygväder. (Okej har väl varit nån förmiddag till men då har man ju jobbat)
Sicket skit!![xx(]

Micke, låt mig gissa...det blev inga JR dekaler typ[:D]
Futaba, ja? IMAC, ja? DA, given?

Patrick Roos
IMAC Sverige
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

imacse_peter

Jag har blivit lovad personlig leverans imorgon av min del i Patricks beställning, så framåt lördag em borde resultatet kunna publiceras[8D]. Det blir dock inte riktigt lika mycket bling-bling, men i alla fall...

____________
Peter Schmidt
// Peter Schmidt

Skymic

#7
hoppas få grejjorna innan Jönköping.
JR vad är det??? [;)]

/Micke
//Micke


Tommy

 

Aeroparts

JR=Junior
SR=Senior[:D]

imacse_peter

Så här blev mina...

En 3W-dekal på Extran naturligtvis:

Image Insert:

69.96 KB

och Edgen fick också en dekal...

Image Insert:

52.67 KB

____________
Peter Schmidt
// Peter Schmidt

paroos

#11
Ladies & Gentlemen...I give You, EF 88\" Yak, Pimped \"Scanner Style\"
[}:)][}:)][}:)] Definitely Badass!!
6 olika dekaler tror jag varav alla utom kåpan är dubbla..Stämmer detta Micke?

Image Insert:

149.89 KB


Image Insert:

114.98 KB



Image Insert:

129.7 KB

Patrick Roos
IMAC Sverige
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se