NU BÖRJAR DET BLI DAGS, VI VILL SE DIN MODELL!!!!

Started by paroos, 2008-01-18, 20:00:11

Previous topic - Next topic

brauer

Motorstart igår! Fortfarande lite pill kvar innan Extran är klar för premiär och sen var de ju det här midsommarvädret och 12-timmars arbetsdagar......
Ett par dagar kvar till Karlskrona nu [B)]
 

imacse_peter

Det lär knappast bli något flygande idag (måndag) heller[:(!]. Enligt danska http://www.dmi.dk ska det blåsa 15m/s. Så du får göra klart det sista \"pillet\" idag Jonas[:)], sedan ska det i alla fall blåsa lite mindre på tisdag och ännu lite mindre på onsdag.

____________
Peter Schmidt
// Peter Schmidt

frasrobert

#32
Hejsan svejsan!
Hörde att det gick bra för KRFS i senaste tävlingen. SUPER!!! Kunde ju tyvärr inte delta men jag kommer igen snart.
Idag har jag vart ut på fältet i Tyskland och provstartat min nya DA-50. Såååå vackert den går. Nu saknas bara servoarmarna till höjdrodret och sen j-vlar ska det bli åka av. Håll tummarna pågar!

Setup:
Motor: DA-50 med MTW dämpare (tank 500cc)
Servon: Dymond DS9900 runt om utom på gasen (Futaba 3010)
Mottagare: R608 FS (2.4GHz)
Accar: 2x2000mAh + Power Box Sensor till mottagare
      1x2000mAh + Power Box Digiswitch till tändningen

Vikt: Inte vägt den än men tippar på strax över 7kg



Fräs
Fräs
Hemmaklubb: //www.modellflyg.se
Min Tyska klubb: //www.mbc-aurich.de

brauer

 

frasrobert

Tackar Bauer.
Idag har jag premiärflugit YAK\'en och jag kan bara säga att jag är helt frälst i denna modell. Helt underbar!!
Drog iväg på halvgas och den lättade nästa omedelbart. Två klick på skeven och tre klick dyk....sen full fart. Vilken h-vetes respons och då kör jag ändå med lägsta rekommenderade utslag, dvs ca 50% av max. Första landningen var nästan löjligt enkel. Ungefär som att sätta ner ett depronflax. Varför har man inte satsat på en sån här maskin tidigare. Jisses!! Jag har fått en ny religion HAHAHA!!! ;)
Ska vinkla ner motorn ca 1 grad sen tror jag att den blir perfa!!!

Nu måste jag knäppa en sex-pack med tysk pilsner för att hylla denna första flygning.

Vi höres....
mvh

Full Fräs (på alla tänkbara sätt och vis...hehe)



Fräs
Fräs
Hemmaklubb: //www.modellflyg.se
Min Tyska klubb: //www.mbc-aurich.de