Semesterbilder... (fyll på med era egna !)

Started by imacse_peter, 2009-06-29, 22:45:07

Previous topic - Next topic

imacse_peter

Några bilder från Gotland. Vi har varit här en vecka nu, mycket agility men det blev tid till en avstickare ut på Vurphajd också...

Förra måndagen när vi rullade av färjan ringde jag Tim. Han undrade var jag var och jag berättade mycket riktigt att vi körde precis av båten... Det blev helt tyst i luren och sedan en försiktig undran \"- Det är väl inte IMAC denna helgen...?\" [:D][:D] Nejdå, det finns mer att göra på Gotland...

Image Insert:

111.82 KB
Vurphajd, lite grönare än vad vi kommer ihåg från förra året...

Image Insert:

60.78 KB
Kneippbyns vattenland var roligt i värmen...

____________
Peter Schmidt


// Peter Schmidt

Larsson

Här i Hässleholm tar vi int semmester[}:)]
Daniel toktränar sportsman


Image Insert:

96.28 KB

Och Hocky visar hur man två-punktslandar deadstick i banslutet[8D]



Image Insert:

84.18 KB

Rpm
Rpm

Tommy

Härligt grabbar.

Jag har köpt en IMAC-bostad.

Image Insert:

117.98 KB
 

Skymic


hej allihop, hoppas ni har det riktigt bra!
Pust och stön fortsätter det så här blir det väl närmare 50 grader på Gotland.
Det är till och med för varmt för at va på flygfältet.tur man inte kör med Futabas 2,4gHz[:D]
Därför har den gammla sjöcubben kommit till heders, vad gör man inte för att förderiva tiden på en badplats, det enda den gör bra är stallturns, men det kan ju bero på piloten åsså.
kanske sätta flottörer på 50cc Yaken......Hmmmmmmmm.

Felix däremot hittade ett sätt att återsanvända gammla slutkörda Aspen dunkar
[8D][8D][8D][8D]


Image Insert:

36.81 KB
vi ses
Micke
//Micke


brauer

#4
Har ni semester?! Lyxlirare... [:D]
Sitter på kontoret och jobbar (ja jo, klockan är halv ett en lördag. O varken flygplan eller öl är här, inte ens en simulator! [B)])
Ser ut att vara schysst väder på Gotland, och det är det enda som är inbokat i imac-väg så här långt. Stackars Extran, man kanske skulle lämna den på flygplanskollo? Långt ifrån Tim och Patrick får det väl vara, annars lär den vara söndertrimmad och ihopklistrad med JR-dekaler när (om) jag får tillbaka den [:D]

Ses på Gotland!

Här kommer mitt bildbidrag på de viktigaste sakerna just nu. \"Bånna med yoghurt, spetsa med RedBull och på det igen!\"
 

paroos

#5
Semester...på väg till IMAC i Gävle!

Vi åkte förra tisdagen med fullpackad husvagn, slutdestination IMAC tävlingen på Gävle/valbo flygplats.
Första stopp blev en övernattning i Oxelösund, här finns en trevlig camping som vi gästat då det varit hundtävling några gånger. En lagom dagsetapp med vagnen på 48mil.
I onsdags körde vi de sista 25? milen upp till Älvkarleby som ligger ca:25km söder om Gävle. Vi checkade in på Älvkalebyns fiskecamp som ligger utmed Dalälven. Ett paradis för sportfiskare.
Tor-Sön har Jessica tävlat på en stor Agility tävling här. Peter Schmidt och hans familj bor också här då hans fru Rose-Marie också tävlat hund. Igår och idag har vi mest slappat. Var i Gävle idag och hittade en Thai resturang som hade jäkligt bra mat, dessutom Zoegas kaffe!![:D] (Att kalla Gevalia för kaffe är ju som att dricka vatten istället för vin)
Tyvärr har vädret visat sig från sin sämsta sida idag, regn regn regn.
Skall bli lite samma visa hela veckan, MEN!! framåt helgen skall det räta upp sig enligt prognosen. IMAC väder i antågende alltså![8D]
I morgon onsdag drar vi så slutligen vidare till Valbo flygplats för installation på fältet. Förhoppningsvis blir de några gluggar så att man kan rasta bettan![}:)]
Vi ses till helgen...


Patrick Roos
IMAC Sverige
I love Crazy Kent in a totally non-homo kind of way...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

Bettan åker tryggt i sängen...
Image Insert:

142.68 KB

Tillfällig hangar i förtältet i väntan på tjänstgöring.
Image Insert:

145.5 KB

Jessica i tävlingstagen!
Image Insert:

141.85 KB

När vi varit duktiga tar vi en bärs, men Kenzo nöjer sig med mjukost...
Image Insert:

142.66 KB

Alla grabbarna vid Dalälven.
Image Insert:

140.92 KB

Patrick Roos
IMAC Sverige
I love Crazy Kent in a totally non-homo kind of way...
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Skymic

Hmmmm....Hund IMAC, Hoppas det gick bra.

Är det möjligtvis 3 Hund...ra Kubikare och en 50cc på bilden[;)]


/Micke
//Micke


imacse_peter

Ja, min fru håller ju som sagts också på med agility. Två veckors tävlande och en ½ timme efter vi kommit till Gävle flygplats så, ja...

Image Insert:

101.52 KB

Image Insert:

87.41 KB
Eliott kollar mailen...[:D]

____________
Peter Schmidt


// Peter Schmidt

Aerobat

Hälsningar från ett varmt Spanien[8D]

Image Insert:

138.15 KB

Två veckors frånvaro från flyget gör att abstinensen blir svår. Jag letade därför upp en modellflygklubb i närheten. Den låg helt fantastiskt uppe på en platå med helt fri flyging åt alla håll. Du kunde till och med flyga under dig. Enda nackdelen var om du får problem med motor eller annat kan du vara riktigt illa ute.  Trots att detta bara var utanför en liten semesterort i Spanien träffade jag bl a en ung lokal flygare som hette Martin Pickering. Han var 2:a 2008 i F3M och i år hade man startat IMAC där han ledde i Advanced! Nästa år skulle han troligen flyga Unlimited. Normalt flög han Krill 3m och 2.6m Katana, oftast på ett större fält. Denna dag flög han en PrecisionAerobatics 1m el-maskin och jag kan lätt säga att Martin är en av de bästa piloter jag någonsin sett. Helt makalös flygning trots den lilla modellen.


Image Insert:

143.86 KB

Image Insert:

82.74 KB

Image Insert:

96.54 KB

Image Insert:

90.41 KB

Image Insert:

110.52 KB


//Ulf S
Mvh Ulf