Prova på basic-Hässleholm

Started by Spitfiremagnus83, 2011-04-10, 19:29:59

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Är man välkommen där som Medlem i RCFF? Tänker mest då det är ett prova på evenemang och inte en officiel tävling.
 

paroos

Det stämmer att det är en inofficiell tävling, därav ej saktionerad av SMFF med tillhörande krav.
Det är helt upp till arrangören, i detta fallet en SMFF ansluten klubb, Hässleholms MFK.
Vet inte hur det fungerar om en RCFF ansluten pilot flyger på en SMFF ansluten klubb försäkringsmässigt. Det är mest det som är frågan. Kolla med ditt förbund hur det funkar!

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

Jag får vidarebefodra frågan till mitt förbund. Irriterande att jag inte tänkte längre och skrev upp mig på ett SMFF meelmskap. Malmöradioflygsällskap låter medlemmarna själva få välja nämligen.

En tanke, och vill inte starta någon stor diskussion. Med stooor betoning på det. Vore det inte lämpligt att de valda klubbarna ruckade lite på smff vs rcff när det kommer till prova på tävlingar, mest för att locka mer folk?

Fasiken, finns kanske en risk att jag väckt en björn, alternativt satt en snöboll i rullning, men jag bara funderade.

Om det är så att det tenderar att bli pajkastning, så ber jag moderator snabbt som attan låsa tråden och förpassa den till hin håles uppfart.


Post scriptum; Du tog väl inte illa upp angående punkt 6 (eller om det var 7) i \"premiärflygningens ABC\"? Inget illa menat utan lite vanligt gnabbande som verkar vara mer än väl accepterat på detta forum.
 

Spitfiremagnus83

Fick svar från RCFF för en stund sedan. Min försäkring gäller om jag följer RCFF:s säkerhetsregler.

Jag tar kontakt med tävlingsansvarig på Hässleholmsfältet, så får vi se!

 

Spitfiremagnus83

För övrigt kan inlägget som skrevs 20.48 tas bort. Det kan kanske leda till provokation, och sånt är jag inte för. Tack på förhand!
 

paroos

Hänger helt på:
1. Försäkringsfrågan (måste ha en gällande försäkring)
2. Arrangerande klubbs regler (tillåter man RCFF medlemmar att flyga på fältet)

Om försäkringsfrågan är löst tror jag inte det blir några problem med Hässleholm.

Nej nej, här tar vi inte illa upp! Rått men hjärtligt + lite fingertoppskänsla och finess...[8D]


//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

Låter bra det Paroos! Får se om jag ställer upp, eller om jag håller mig till nästa säsong. Är ju \"återfallare\" så jag känner spontant att den här säsongen blir bara för att flyga tillbaka vanan helt enkelt!

Sedan är det där jävla vingröret som har försvunnit under mystiska omständigheter... En sak är säker, när en stor hobbyhandlare här i malmö säger en vecka... Då får man lägga till ett par veckor till.

Hoppas Towerhobbies är snabbare än så!

Fingetoppskänsla gillar vi!
 

paroos

#7
Tyvärr så tvingas vi ställa in vår prova på Basic tävling på söndag 8 Maj pga allt för lågt deltagarantal. (endast 3st anmälda)[|)]

MVH

Patrick

RFK Gripen/Hässleholms MFK

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se