Pilot RC Super Decathlon 3,8m 40%

Started by Fighterpilot, 2011-04-10, 22:27:46

Previous topic - Next topic

Fighterpilot

Jeg hentet denne nydelige modellen hos Per på Autopartner høsten 2010. Jeg er medeier i en fullsize og da er det greit å ha en modell av den.
Den skal brukes til show flyging sammen med fullsize\'n, som slepefly for IGG og til advanced IMAC[;)]Just kidding! Det får Technoavia\'ene ta seg av.
Motor er 3W 170CSTS, Krumscheid bend og 3W canistere
Radio FX-40, Powerbox Royale, HS6014x2, X#/¤\" Hs 7955TG G2 og en Seiko på sideror.
Jeg begynte på den for en uke siden og håper å testfly i påsken eller like etter. Mer info kommer fortløpende.
mvh Rolf
Image Insert:

17.88 KB

Acropilot
Acropilot

Fighterpilot

Her er et bilde av fullsizen. Den er nå registrert som LN-LCU.

Image Insert:

36.3 KB

Acropilot
Acropilot

Fighterpilot

Denne modellen er beregnet for 100cc og oppover. Jeg skal bruke en 170cc motor og det krever endel endringer i motorboxen. Den er laget i 4mm kina finer og krever endel ombyggning. Først kappet jeg den til riktig lengde og deretter laminerte jeg den med 4mm flyfiner innvendig i full lengde (til cockpit)både i side og under og 5mm flyfiner utvendig. Firewall er i 10mm flyfiner orginalt og er meget bra. Den skal limes og skrues ved hjelp av 90 graders aluminiums vinkler (kommer slik fra fabrikk).

Image Insert:

24.9 KB

Acropilot
Acropilot

Fighterpilot



Image Insert:

27.61 KB

Image Insert:

27.36 KB

Image Insert:

28.38 KB

Acropilot
Acropilot

Fighterpilot

Throttle servo, fiberoptisk kill switch, canister holdere (Seacraft, meget bra) tenningsanlegg og motor er tilpasset

Image Insert:

29.3 KB

Image Insert:

30.79 KB

Acropilot
Acropilot

paroos

Smoke?

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Fighterpilot

Power box, display etc er på plass. Alle brytere er nå på plass og feste for Seiko servo er laget og limt på plass. Neste er å fuel proofe firewall motorbox og canister tunnellen med epoxy. Tanken skal på plass og deretter feste firewallen

Image Insert:

35.48 KB

Image Insert:

36.03 KB

Acropilot
Acropilot

Fighterpilot



Image Insert:

35.61 KB

Acropilot
Acropilot

Fighterpilot

Hei Patrick!
Vi vurderer smoke i fullsiz\'en. Hvis den får det, så blir det i modellen også. Canisterene er klargjort for det og det er ikke plass mangel i denne modellen[:D]

Rolf

Team Autopartner

Acropilot
Acropilot

Fighterpilot

Tok av registrerings bokstavene på kroppen og har bestilt nye LN-LCU.
Skal demontere allt i morgen og fuelproofe. Tirsdag kveld og onsdag skal jeg fly fullsize\'n mens jeg venter på at epoxyen skal herde. Onsdag kveld skal allt monteres igjen, blind muttere festes riktig etc.

Mvh Rolf

Team Autopartner

Acropilot
Acropilot

paroos

OK!

Ser lättjobbat ut därinne...[:D]
Jag har sett x antal filmer på denna kärran. Flyger fint med en DA120. Med en 3W 170CSTS blir det \"hyggliga\" prestanda!![}:)]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Fighterpilot

Det ble en flytur i går

Image Insert:

32.31 KB

Rolf

Team Autopartner

Acropilot
Acropilot

Fighterpilot

Hele nese seksjonen er fuel proofet og allt utstyr er innmontert. Firewall, motor, canisters og eksosbend blir installert i kveld.
Understell og spinner skal mattes ned, primes og lakkeres i løpet av helgen.

Image Insert:

34.67 KB

Image Insert:

31.24 KB

Rolf

Team Autopartner

Acropilot
Acropilot

Kalle_Flygare

Snygg modell och snygg fullskala Rolf!!!


Blivande IMAC flygare!
 

Fighterpilot

Hei
Påsken er snart over og byggingen går fremover. Hele motor oppsettet er ferdig, haleflater og høyderor er ferdig med ledninger etc. Finnen,sideror og halehjul er ferdig. Jeg har mattet ned og primet spinner og understell for lakkering (synd å gjøre det med carbon deler men sånn er det!)
Bilder kommer!

Rolf Meum

Team Autopartner

Acropilot
Acropilot