Fotosession på Malmöfältet, EF Extra300

Started by Spitfiremagnus83, 2011-05-03, 00:26:49

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

 

Aeroparts

Delar med mig av några 300 Exp bilder.
/Lennart

Image Insert:

86.86 KB

Image Insert:

77.55 KB

Image Insert:

41.16 KB

Image Insert:

32.96 KB

Image Insert:

53.29 KB

Image Insert:

51.78 KB

Image Insert:

76.8 KB

Spitfiremagnus83

Vackert! Den spinnern gillade jag, vilket fabrikat är det?
 

Aeroparts

Det är spinnrar från Aircraft world japan eller Above all
det är samma spinner. Jag tror att EF egna spinner är samma också men jag har bara sett dom på bild.
De har helt rätt form tycker jag med rätt längd, annars brukar de vara för korta och spetsiga. De kräver ett fint handlag vid monteringen annars kan man dra så att de inte trackar.
Här är en bild med rätt spinner, svart på svart nos och vit på vit nos. Propellrarna är APC 12x6 på Extran och 13x6,5 på MXS då den motorn har lite mindre Kv. Propellrarna målade och balanserade. Båda fpl på 4 celler.
/Lennart

Image Insert:

69.13 KB

Spitfiremagnus83

Den avsedda Extreme Flight spinnern var slut, så jag körde till den lokale hobbyhandlaren och köpte en helvit dubro. Dock har jag märkt att det inte trackar helt perfekt, jag kanske har spännt skruvarna lite ojämnt, det ska jag kolla upp!

Tack för tipset!
 

Spitfiremagnus83

Förresten så växer den där MXS:en på mig. Gillade inte den i början, men jag börjar gilla den skarpt!

Om man jämför Extran och MXS:en, tycker Calle det är några stora skillnader?

Om extran skulle gå i backen så är MXS:en en het kandidat!
 

Calle_aeroparts

Ja MXS:en är häftig den också!
Tittar man på konstruktionerna så är ju flygplanen väldigt lika men Mxs:en har större höjdroder och kortare momentarm mellan vinge-stabbe.
Har ju inte flugit Mxs:en så mycket än men första intrycket är att den är brutalare i 3D men kanske lite mindre längdstabil.
Tumlande manövrar och andra som kräver stort höjdroder är extrema.
 

Kalle_Flygare

Härliga bilder!

/Kalle

Multiplex Royal Evo 9
HACKER
HITEC
 

Spitfiremagnus83

#23
Senast det fotograferades flygplan var i maj. Grönt gräs och t-shirt väder.

Kontrast från dagens flygning. Bilen indikerade på -10, men det känndes kallare. En ack, sedan var det att värma fingrar.

Blev två ackar i dag, och jag har utvecklats lite mer när det kommer till min lilla Extra. Nu flygs det mest med High rates och målet är att komma lägre och lägre.

Hanna, min sambo, har tagit bilderna. Använd dem gärna, men hänvisa till : Fotograf Hanna Jeppsson, www.jeppaimages.com

Bilderna är tagna med en Nikon D300 med ett AF-S 24-70. Jag har inte gjort något med bilderna förutom att göra några svartvita. Komprimeringen kan kanske därför bli lite konstig.

HÃ¥ll till godo!




 

Spitfiremagnus83

#24
Image Insert:

86.66 KB



Image Insert:

88.03 KB

Image Insert:

88.35 KB

Image Insert:

68.94 KB

Image Insert:

85.81 KB


Image Insert:

76.09 KB

Inte världens bästa skärpa på denna, men jag gillar den ändå.



Image Insert:

88.45 KB

Image Insert:

81.66 KB

Image Insert:

87.77 KB
 

paroos

Nice!

Gött o se en spröt-antenn![8D]


//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Spitfiremagnus83

#26
Ja, hade jag inte haft en fin PCM mottagare och 35 modul så hade det varit 2.4 i denna med. Men futaba tar ju hutlöst betalt för sina mottagare.

Nej, 2,4 ghz blir det i min stora extra istället!

Jag är helt enkelt lite så där lagom vintage med mitt spröt![:D][8D][;)]
 

Aerobat

Mvh Ulf

Spitfiremagnus83

Kallt är bara förnamnet... Har testat köra med vantar med avklippta toppar, men jag gillar inte riktigt det.

Får ut 7-8 min per acke, men efter 5 min så gick det inte. In i bilen, tina en liten stund, sedan ut igen.

Galenskap egentligen, men är man flygsugen får man stå ut. När man flyger tänker man inte på kylan, men när man landat...

Sedan så \"släppte\" det för mig med denna kärran bara ett par flygningar sedan. Efter att länge försökt lite mer inspirerad flygning (läs hovring) så bara lyckades jag en dag. Sedan att jag placerade acken absolut så långt bak jag kan kan säkert underlätta-45 inverterat uppåt och kärran gör nästan en loop. Baktung som inget annat, men skoj med lite större utslag och i hög anfallsvinkel.