Futaba sändar batteri

Started by Benny, 2011-05-08, 11:35:02

Previous topic - Next topic

Benny


Hej
Har ni nsom jag tröttnat på de höga prisena på sändar batteri Futaba 14.

Har forskat i detta och konstaterat att Sony Lithium-lon NP-F570
Är absolut identiskt.
Skickar med en länk lill Ebay.
De brukar kosta ca 10 USD = drygt 60SEK + frakt, brukar sluta på ca 100SEK \"hemma på köksbordet\"
Jag har testat med urladdningsprov, samt att jag flyget med dessa under våren, till full belåtenhet.


http://cgi.ebay.com/DV-battery-fits-Sony-NP-F330-NP-F530-NP-F550-NP-F570-/390309353709?pt=Batteries_Chargers&hash=item5ae04018ed

Benny
Benny

Lonsan

Hmm, är priset på sändarbatteri ett problem i sammanhanget??
Jag menar, hur ofta måste man byta ett sådant, speciellt originalbatterier borde väl hålla sig i gott skick
i minst 5 år?

\"25 Nm club\"
MPX Royal Pro 16
PLETTENBERG
Hitec
Autopartner.se
Max 300 tecken, 272 återstår

Benny

Hej
Den som äger en Futaba 14 vet att den förbrukar extremt mycket ström

Därför är 2st helst 3 st batteri nödvändigt

Vet inte om jag har haft otur men min 3st orginalbatterier är kass efter ca 3 år.

Vill minnas jag betalade närmare 1000SEK/st med frakt för dessa orginal batteri. Tycker inte det är värt 10 gånger högre pris för Futaba loggo på batteriet.
Till saken hör också att det batteriet jag länkade till är 2500ma mot orginalet 2200ma.

Men jag är ju \"västgöte\"

Ni vet väl att smålänningen frågar \"vad det kostar\" & Västgöten frågar: \"Kostar det något, och i så fall vad skall jag betala\".

Benny
Benny

Ingemar

Jag köpte något liknande piratbatteri på Kjell&Company för ca 300kr men det sjönk ganska snabbt i kapacitet och var i princip värdelöst efter en säsong så det är nog en chansning att handla piratbatterier. Mina originalbatterier är det fortfarande liv i, ett helt ok efter tre år och kanske halva kapaciteten i det som är sex år.

/Ingemar