Main Menu

Lipostorlek

Started by Spitfiremagnus83, 2011-06-03, 00:40:33

Previous topic - Next topic

Spitfiremagnus83

Nu tänkte jag gå över till Lipo i min 50cc. Har en emcotec dpsi som kan hantera Lipo efter kontroll i dess manual.

Efter surfning på autopartners sida fann jag ett alternativ, desire powerplay 2s på 2200 mah. Blir ju totalt 4400, och det borde ju räcka, eller? Funderar på att gå upp ett steg till 2500, prisskillnaden blir minimal.

Det som jag också undrar över är hur kablarna ser ut på de olika ackarna. På 2200 acken är det grov kabel med mpx kontakter, precis det jag behöver. På den lite större acken är det smal \"vanlig\" kabel med vanlig servokontakt. Det jag har erfarat är att tunn kabel inte lirar jätte bra med mpx kontakter. För lite massa att lödda i tycker jag.

Kör inga monster servon, analoga futaba på skev och höjd, hitec 5995 digitalt på sida. Nästa kärra som köpes kommer få digitalt runt om, kan 2x2200 MAH vara för lite då? Tänker i ett framtids perspektiv då man kan flytta över befintlig utrustning osv.
 

Spitfiremagnus83

Några särskrivningar och rättstavningsmissar från iphonen som slank med. Ursäkta!
 

Spitfiremagnus83

Det blev 2 stycken desire power 2200 mah. Nu ska bara DPSI:en programmeras om..
 

Henrik

Hej
Jag kör med 2st desire power 2200mha till min 100cc maskin flyger ungefär 1 timme innan laddning så det kommer att bli ca 1.5 timme för dej skulle jag tro.Men flyg först 1 timme o se hur mycket du får i när du laddar.

/Henrik Karlsson
 

Spitfiremagnus83

En timme i luften är ganska lång tid, så jag tror jag kommer klara mig bra på mina nybeställda ackar! Tack för din input!