Tidaholm IMAC

Started by Benny, 2011-06-12, 20:49:52

Previous topic - Next topic

paroos

PS

Kul med engagemang o debatt![:0]

Snacka om att vi har angenäma problem inom IMAC...[:D]

DS

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Aeroparts


paho

Som jag ser det är det mellan klasserna vi kan vinna tid. De tävlingar jag har varit med i (inte så många ännu, tyvärr) har de största tidsuppehållen varit mellan klasserna.
Jag har inget emot om någon startar sitt plan innan jag har flygit färdigt, men är man koncentrerad på manövrerna kan man bli störd om någon varmkör med högt varvtal alldeles bredvid en. Svår balans, alla vill flyga så mycket som möjligt men ingen vill bli störd när man tävlar!!

/Patric
/Patric

Aeroparts

Buller störningar går nog inte alltid att undvika.
De stackarna som flög under NM fick faktiskt flyga då det samtidigt pågick en motorcross tävling knappt 100 meter från pilotplats, det var nog ingen som hörde sitt flygplan utom mellan heaten, vilket också förundrade undertecknad hur man sätter sound scores under dessa förhållanden.
/Lennart

Benny

Hej
Nu är vi 36 st
rekord !

Benny
Benny

Speedbird

#50
quote:
Originally posted by Benny

Hej
Nu är vi 36 st
rekord !

Benny



Kul att så många vill vara med o tävla i Tidaholm [8D]

Men... med risk för att vara lite realistisk...

Är det verkligen genomförbart på ett säkert sätt med så många piloter på bara 2 dagar ? ? ?
vädret spelar ju som bekant en betydande roll när det ska tävlas...
även med perfekt väder tror jag det blir svårt att hinna med alla klasser på ett bra sätt...

Läge att utöka till 3 dagars tävlande med så många piloter kanske ?
annars lär det ju bara hinnas med typ en eller om vi har tur 2 omgångar per klass...
+ de okända programmen...
oavsett hur effektivt flightline funkar...

bara lite tankar...

/Perra
 

Aerobat

quote:
Originally posted by Speedbird

quote:
Originally posted by Benny

Hej
Nu är vi 36 st
rekord !

Benny



Kul att så många vill vara med o tävla i Tidaholm [8D]

Men... med risk för att vara lite realistisk...

Är det verkligen genomförbart på ett säkert sätt med så många piloter på bara 2 dagar ? ? ?
vädret spelar ju som bekant en betydande roll när det ska tävlas...
även med perfekt väder tror jag det blir svårt att hinna med alla klasser på ett bra sätt...

Läge att utöka till 3 dagars tävlande med så många piloter kanske ?
annars lär det ju bara hinnas med typ en eller om vi har tur 2 omgångar per klass...
+ de okända programmen...
oavsett hur effektivt flightline funkar...

bara lite tankar...

/Perra



+1
Mvh Ulf

paroos

quote:
Originally posted by Benny

Hej
Nu är vi 36 st
rekord !

Benny



Det var det redan vid 29!!![:0]

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

paroos

#53
quote:
Originally posted by Speedbird

quote:
Originally posted by Benny

Hej
Nu är vi 36 st
rekord !

Benny



Kul att så många vill vara med o tävla i Tidaholm [8D]

Men... med risk för att vara lite realistisk...

Är det verkligen genomförbart på ett säkert sätt med så många piloter på bara 2 dagar ? ? ?
vädret spelar ju som bekant en betydande roll när det ska tävlas...
även med perfekt väder tror jag det blir svårt att hinna med alla klasser på ett bra sätt...

Läge att utöka till 3 dagars tävlande med så många piloter kanske ?
annars lär det ju bara hinnas med typ en eller om vi har tur 2 omgångar per klass...
+ de okända programmen...
oavsett hur effektivt flightline funkar...

bara lite tankar...

/Perra



+1

(Jag är på plats på torsdagen...just say the word![:D])

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Skymic

#54
3 dagars, seriöst!
Man kan ju kolla alternativen?

//Micke

AUTOPARTNER RC
Futaba
3W Power



//Micke


paroos

Allright!

Har i afton haft en lång seans med vår andlige ledare...[^]

Tillsammans har vi uttolkat den heliga skriften [8)]

13.2
The contestant has one (1) minute from the time the wheels leave the ground during takeoff to enter the aerobatic airspace.
Svenska:
Den tävlande har en (1) minut på sig, från det att hjulen lämnar marken under takeoff, att påbörja programflygningen.

Punkt!

Detta är en tävlingsregel som skall åtföljas precis som alla andra.
Vi menar att detta regelbrott innebär \"Zeroing the round\", dvs man får landa igen och omgången nollas/stryks.
Vi menar också att 1 min flyning från det att man lyft är gott om tid att positionera sig för att starta program/bedömning.
Igen, detta är en tävlingsregel och tillika även ett av många tävlingsmoment man skall behärska.

Naturligvis gäller ovan under \"normala förhållanden\" dvs förhållanden då den tävlande kan förväntas klara regeln utan risk för sin modell eller andras säkerhet.
Den som avgör vilka förhållanden som råder och vad som krävs är CD (Contest Director) dvs tävlingsledaren. Kanske i samråd med Chief judge, överdomaren.
Vid svåra förhållanden, ex. mycket kraftig sidvind, turbulens, solen mitt i ögonen etc. kanske CD beslutar att man får 1,5min, 2min...\"så fort man kan\", istället

Samma gäller för 13.4
Gällande 13.1 så finns inga bra eller dåliga omständigheter, den gäller alltid oavsett väder och vind.

Kapitel 13 som innehåller både reglerna om time limits, tidsgränser och vilka manövrar man får flyga förutom de som ingår i sekvensen har två syften. 1. Att få tempo i tävlingsflödet för att så mycket flygande som möjligt skall hinnas med. 2. För att tävlingen skall vara rättvis och att alla skall tävla under samma förutsättningar. Förutsättningar som alla känner till på förhand.

På NM har vi tävlingsledare, det har vi alltid i cupen också.
På NM har vi även Chief Judge OCH en tävlingsjury. Det måste vi komma igång och ha även i cupen.

Amen!

//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

Calle_aeroparts

36 piloter och 4 anmälda i Freestyle... ... ... [xx(]

Men advanced[:)]
Fråga till tävlingsledningen, vilket program kommer att flygas?
 

paroos

Om jag inte minns fel så gick det bra att flyga orginal programmet i Tidaholm!?


//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se

imacse_peter

Så länge inget annat meddelats (inbjudan) så är det ordinarie programmet som gäller !

// Peter Schmidt

AutoPartner RC
// Peter Schmidt

paroos

#59
quote:
Originally posted by Skymic

3 dagars, seriöst!
Man kan ju kolla alternativen?

//Micke

AUTOPARTNER RC
Futaba
3W Power




Käre vän, som du vet är jag lite trögtänkt, kan du utveckla lite för jag fattar inte riktigt vad du menar ovan...[?]



//Patrick

IMAC-Sverige

www.autopartner.se
www.procar.se

PilotRC-Spektrum-Hitec-DA-MTW
//Patrick

IMAC-Sverige

------------------------------------------------
Team Autopartner RC
[Hitec-ExtremeFlight-Pilot RC-Biela-Powerbox-Secraft-DA]
//www.autopartner.se